/چهل سال خودباوری با جهاد دانشگاهی/

مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم به دنبال حذف فاصله درس و اشتغال + فیلم

۰۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۸ کد : ۲۰۸۰۲ آموزشی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۱۳۳
سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم از راه‌اندازی مراکز نوآوری در حوزه های تخصصی رشته های مختلف این دانشگاه خبرداد.
مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم به دنبال حذف فاصله درس و اشتغال + فیلم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم محمد رستمی روز دوشنبه 6 مرداد ماه در آستانه چهلمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با ذکر این مطلب که مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۸۹ کار خود را آغاز کرده است، گفت: این  مرکز در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در حوزه آی تی و گرافیک در ۸ رشته مختلف به جذب دانشجو پرداخته‌ است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده توسط مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در سال جاری اظهارکرد: مجوز راه‌اندازی مراکز نوآوری در حوزه های تخصصی مانند هنر دریافت شده که عمومی نبودن این مراکز وجه تمایز آن‌ها با سایر مراکز نوآوری کشور است.

رستمی ادامه داد:  ویژگی دیگر این فعالیت آن است که در حوزه مرکز علمی کاربردی و نوآوری در یک رشته خاص، فقط یک بار مجوز داده خواهد شد که این امر سبب گسترده شدن فعالیت های این مرکز در حوزه کشوری خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت بزرگی که این دریافت این مجوز برای مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایجاد می‌کند تصریح کرد: این مرکز با وجود مجوز مذکور می‌تواند محل مراجعه صنایع مختلف در حوزه طراحی و دسته بندی، تولید صنعت و خدمات باشد.

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهادانشگاهی استان قم فعالیت‌های جدی تر در حوزه فناوری اطلاعات را از دیگر اقدامات درسال جاری دانست و عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن آموزش در سطح کشور، کلاس های مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در بستر آموزش های غیر حضوری جهاد برگزار شد.

وی افزود: ۴ مرکز علمی کاربردی دیگر استان نیز از این ظرفیت جهاد دانشگاهی استفاده کردند که این مساله جایگاه مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی را در این عرصه نشان می دهد.

رستمی تصریح کرد: از سه هفته پیش زمزمه هایی در خصوص برگزاری غیرحضوری آزمون‌های مراکز علمی کاربردی شکل گرفت که این امر طبق صلاح‌دید مسئولین دانشگاه های علمی کاربردی به جهاد دانشگاهی سپرده و از ۲۲ تیرماه آغاز گردید و تا ۸ مردادماه ادامه دارد.

وی تعداد آزمون های برگزار شده تا امروز را ۳۵۰ عدد، برای ۲۳۰۰ دانشجو اعلام کرد و گفت: به جهت این‌که بحث پشتیبانی، کنترل و اجرای آزمون برعهده جهاد دانشگاهی است، تیم فنی ۸ نفره ای جهت انجام این امور تشکیل گردید و پیش بینی می‌شود تا هشتم مردادماه ۸۰۰ آزمون در ۸ مرکز علمی کاربردی استان برگزار شود.

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی از تلفیق آموزش مجازی و حضوری در ترم های آینده خبر داد و عنوان کرد: توسعه و اجرای این زیرساخت ها کاملا توسط عوامل جهاد دانشگاهی انجام شده و تا امروز نتیجه مطلوب داشته همچنین واحد استانی و دانشگاه علمی کاربردی کشور نیز بر این امور نظارت می‌کنند.

رستمی تعداد دانشجوهای مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در ابتدای فعالیت را  ۱۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: به دلیل وجود برخی مشکلات طی سال های اخیر این آمار کاهش یافته و در حال حاضر این تعداد ۲۴۰ نفر می‌باشد که جهاد دانشگاهی با ایجاد ظرفیت ها در بحث تعریف رشته جدید مانند رشته های مدیریتی و اضافه کردن شاخه جدید به رشته های موجود با نیرویی مضاعف به جذب دانشجو می‌پردازد.

وی هدف جهاد دانشگاهی را به حداقل رساندن فاصله بین دانشجو و بازار کار دانست و گفت: در راستای تحقق این هدف دفتر کارآفرینی جهاد دانشگاهی فعالیت خود را دوچندان کرده و راه‌اندازی مراکز نو آوری و انجام پروژه توسط دانشجو از قبیل برنامه هاییست که به زودی توسط جهاد دانشگاهی انجام خواهد شد.

کلید واژه ها: علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان قم چهل سال خودباوری با جهاد دانشگاهی سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی


نظر شما :