تامین تجهیزات گلیم بافی برای زنان سرپرست خانوار در قم

۳۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۲ کد : ۲۰۵۱۳ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۱۰۰۴
دستگاه‌ها و تجهیزات لازم برای زنان سرپرست خانوار آموزش دیده در حوزه گلیم بافی در راستای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان قم با همکاری موسسه خیریه خانه آرزوها، تآمین شد.
تامین تجهیزات گلیم بافی برای زنان سرپرست خانوار در قم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم مدیر شعبه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان (ستفا) در قم، گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی است که در این طرح مرکز امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان کارفرمای طرح و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان ناظر و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری فعالیت می کنند.

یاسر شریفی ادامه داد: در رسته گلیم بافی در این طرح در ابتدا بانوان سرپرست خانوار که علاقمند به فعالیت در حوزه گلیم بافی بودند شناسایی شدند و سپس مورد مصاحبه و سنجش قرار گرفتند و سپس از دوره‌های آموزشی گلیم بافی جهاد دانشگاهی قم به مدت چهارماه بهره‌مند شدند و زیر نظر مربیان مجرب، مهارت کافی را در حرفه گلیم بافی بدست آوردند.

مدیر ستفا شعبه قم افزود: در مرحله بعدی با توجه به نیاز به تجهیزات و مواد اولیه برای شروع کار این افراد، رایزنی و مذاکرات با موسسه خیریه خانه آرزوها انجام شد و بازدیدهای روزانه از کلاس ها توسط این موسسه صورت گرفت تا در نهایت بعد از پایان کلاس‌ها با توجه به تفاهم صورت منعقد شده و پیشرفت های حاصل شده، تجهیزات و موارد اولیه گلیم بافی برای بانوان سپرست خانوار که این دوره آموزشی را در جهاد دانشگاهی قم سپری کرده تامین شود.

شریفی عنوان کرد: مذاکرات با چند پیشران در حوزه گلیم بافی انجام شده است و ایشان جهت عقد قرارداد و سفارش محصولات اعلام آمادگی کرده اند که انشالله به زودی به مرحله فروش و اتصال بازار انجام خواهد شد.

وی گفت: همچنین  باتوجه به علاقه فراگیران به این حرفه، برنامه ریزی برای تشکیل گروه دوم آموزش گلیم بافی نیز در حال انجام است که می تواند کمک شایانی برای تامین نیروی انسانی کارآمد در حرفه گلیم بافی باشد.

کلید واژه ها: طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار


نظر شما :