ترجمه کتاب توسعه استعداد رهبری منتشر شد

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۶:۴۲ کد : ۱۸۰۲۱ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۹۶
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نراق از انتشار ترجمه کتاب توسعه استعداد رهبری خبرداد.
ترجمه کتاب توسعه استعداد رهبری منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم سمیه قجری در گفت‌وگویی عنوان کرد: افزایش رقابت در محیط و دشواری مدیریت منابع انسانی استراتژیک در این محیط لزوم توجه به استعداد را ضروری کرده است، زیرا لازمه رقابت در این محیط داشتن نیروی انسانی کارآمد و توانمندو اثربخش است که ریشه این توانمندی را می‌توان در استعداد افراد شناسایی نمود.

وی افزود: شناسایی و کشف استعداد منابع انسانی که در قالب مدیریت استعداد مطرح می‌شود یکی از استراتژی‌های مهم مدیریت منابع انسانی است؛ بعبارتی سازمان‌ها باید بر اساس نیازهای سازمانی خود واهداف سازمانی که در نظر دارند، برای پرورش و توسعه استعداد منابع انسانی برنامه‌ریزی نمایند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نراق بیان کرد: البته ضرورت این برنامه‌ریزی به خصوص درباره توسعه استعداد و توانمندی رهبران سازمان اهمیت بیشتری دارد زیرا نقش آن‌ها بر افرادی که تحت مدیریتشان قرار دارند، بسیار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: کتاب توسعه استعداد رهبری بدنبال اجرای مدلی از توسعه استعداد رهبری است که بر این اساس هر فصل به یک جزء یا مرحله از این مدل وجزئیات آن می‌پردازد و در پایان کتاب می‌توان به رویکرد جامعی درباره مدل توسعه استعداد رهبری دست یافت.

قجری تصریح کرد: نقطه قوت کتاب این است که علاوه بر تئوری‌هایی که درباره توسعه استعداد رهبری مطرح می‌کند بصورت کاربردی در قالب کاربرگ‌ها و چک لیست‌ها مخاطب خود را در مسیر انجام هر یک از مراحل انجام کار بصورت کاربردی قرار می‌دهد و افراد یا مجریان بصورت عملیاتی با مشکلاتی که در خصوص مراحل طراحی مدل وجود دارد، آشنا می‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که بحث مدیریت استعداد از جمله استراتژی‌های جدید مدیریت منابع انسانی است که در کنار استراتژی‌های دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است، این نیاز وجود دارد تا سازمان‌ها در خصوص اجرای مدل ارائه شده در این کتاب تلاش نمایند تا بر مبنای آن بتوانند با مقایسه وضعیت موجود و مطلوب خود در این خصوص به پر کردن فاصله وشکافی که بین این دو بخش از استعداد وجود دارد، بپردازند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نراق اظهار کرد: بطورقطع هر اثر علمی اعم از تألیف یا ترجمه خالی از عیب نیست، بنابراین امید است خوانندگان کتاب اعم از اساتید و دانشجویان مدیریت، به خصوص محققان منابع انسانی و مدیران سازمان‌ها با مطالعه این کتاب هر نوع نظر یا پیشنهادی که باعث بهبود اثر از لحاظ محتوا و ساختار کتاب می‌شود را به مترجم کتاب ارائه نمایند تا بتوان بر اساس آن زمینه تألیف یا ترجمه کتاب‌هایی در این حوزه را بصورت کاربردی ارائه نمود.


لازم به ذکر است کتاب توسعه استعداد رهبری که تالیف آن بر عهده دیوید برک، مایکل ای کاسلر و مایکل ویکفیلد بوده است، با ترجمه سمیه قجری در انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم به چاپ رسیده است.
 

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :