مشارکت ۲۴۰۵ نفر در دومین جشنواره ملی مهدویت

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۱ کد : ۱۷۹۰۲ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۰۸
دبیر دومین جشنواره ملی مهدویت از دریافت ۲۴۰۵ اثر در این جشنواره خبرداد.
مشارکت ۲۴۰۵ نفر در دومین جشنواره ملی مهدویت

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم علی حسینی عصر امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی مهدویت که به صورت مجازی برگزار شد گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد موج جدید و کاملا هدایت شده از سوی نهادهای حوزوی و فعالان مهدوی بوده است که با دعوت از صاحبان قلم و هنر برای اندیشیدن بهتر در مقوله مهدویت و همچنین توسعه فرهنگ مهدویت همراه بود.

وی افزود: محور دومین جشنواره با توجه به بیانات مقام معظم رهبری دربیانیه گام دوم، آمادگی برای ظهور و تمدن سازی نام گرفت. بخش های جشنواره نیز شامل بخش هنری، در شاخه عکس، طراحی گرافیکی و پاکدست بود. در بخش ادبی نیز رشته هایی چون، شعر، قطعات ادبی، نثر و دل نوشته و داستان کوتاه به علاقه مندان شرکت در این جشنواره عرضه شد.

دبیر دومین جشنواره ملی مهدویت با اشاره به مسابقه کتابخوانی در این جشنواره، اظهارکرد: موضوعات زیر بخش جشنواره نیز با مباحثی چون مهدوی باوری، مهدی یاوری و مهدی زیستی همراه بود. افتتاحیه این جشنواره در ۱۸ آبان ماه سال گذشته همزمان با سالروز امامت امام زمان(عج) در محضر آیت الله علوی گرگانی و سپس در مسجد مقدس جمکران با حضور فعالان عرصه مهدویت برگزار شد.

حسینی بیان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۳۰ بهمن بود که برندگان بخش کتابخوانی در همان روز انتخاب و مابقی پس از داوری نهایی در روز میلاد با سعادت امام زمان(عج) انتخاب شدند.

وی با اشاره به شرکت ۲۴۰۵ اثر در این جشنواره گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب دیجیتال آثاراز جمله برنامه های دبیرخانه جشنواره خواهد بود.

وی در پایان از همکاری تولیت مسجد مقدس جمکران، آستان کریمه اهل بیت(ع)، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم، مدیر حوزه های علمیه کشور، مدیر حوزه علمیه خواهران، دانشگاه های استان به خصوص دانشگاه قم، مراکز تخصصی مهدوی و نمایشگاهی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و انجمن عکاسان استان قم در برگزاری این جشنواره تقدیر کرد.

کلید واژه ها: جشنواره ملی مهدویت


نظر شما :