در حاشیه بازدید رئیس و اعضای جهاد دانشگاهی استان قم از کارخانجات شهرک صنعتی شکوهیه برگزار شد:

نشست رئیس جهاد دانشگاهی استان قم، مدیرعامل شهرک شکوهیه و مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری

۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۱ کد : ۱۷۱۲۹ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۱۷۵۸
رئیس و جمعی از اعضای جهاد دانشگاهی واحد استان قم روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین ماه در حاشیه بازدید از کارخانجات شهرک صنعتی شکوهیه با مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قم و مدیرعامل شهرک صنعتی شکوهیه قم دیدار و گفتگو کردند.
نشست رئیس جهاد دانشگاهی استان قم، مدیرعامل شهرک شکوهیه و مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری

دکتر محمد حیدری در این دیدار گفت: جهاد دانشگاهی همواره در طول انقلاب، توانمند‌ی‌های خود را نشان داده است، این نهاد انقلابی، با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بهره‌گیری از تکنولوژی و دانش فنی در سال های نخست انقلاب وارد عرصه‌های خدمت شد.

حیدری عنوان کرد: دانشجویان در مسائل پژوهشی نیز ایده‌هایی دارند، از این رو مساله تجاری سازی ایده‌ها و تبدیل آن به کالا و محصول در جهاد دانشگاهی مطرح شد و در این باره دستاوردهای مهمی داشته‌ایم. با ایجاد ارتباط دانشگاه ها و کارخانجات صنعتی استان و انتقال دانش روز به این بنگاه های اقتصادی می‌توانیم ضمن ایجاد زمینه اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی باعث افزایش بهره‌وری و ایجاد نوآوری در صنایع استان شویم.

در ادامه محمدرضا نجارپور مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قم، فعالیت های جهاد دانشگاهی  را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: این نهاد به خوبی توانسته در حوزه ارتباط دانشگاه با صنعت فعالیت نماید و امیدواریم همکاری های مشترک و مناسبی میان جهاد دانشگاهی قم و شهرک صنعتی شکوهیه  در زمینه های مختلف انجام گیرد.

نبی الله آمره ای مدیرعامل شهرک صنعتی شکوهیه قم نیز در این دیدار گفت: شهرک شکوهیه جزو شهرک های خوب و برتر کشور به شمار می آید . در شهرک‌ شکوهیه واحدهای مختلف شیمیایی، فلزی، نساجی، برق الکترونیک، غذایی و کانی غیر فلزی فعال است.. ازمجموع یک‌هزار و ۴۵۰ تفاهم نامه صورت گرفته برای سرمایه گذاری جهت ایجاد واحد تولیدی در شهرک صنعتی شکوهیه قم، یک هزار و دویست قرارداد به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی با آن مواجه هستیم خلاء های آموزشی است که سرمایه گذاران و شرکت های صنعتی با آن مواجه هستند و نیاز هست که بتوانیم به کمک جهاد دانشگاهی با آموزش های لازم این مشکلات را رفع کنیم.

آمره ای ادامه داد: اخیرا کلینیک صنعت در شهرک شکوهیه راه اندازی و خدمات مناسبی ارائه در حوزه های مشاوره ای، حقوقی، مدیریتی سرمایه گذاری، بازرگانی، خدمات تجاری و دیجیتال مارکتینگ  ارائه می دهد.

علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت شعب جهاد دانشگاهی در دانشگاه های استان قم و ظرفیت های گسترده این نهاد گفت :استفاده از ظرفیت نخبگان و ارتباط آنها با صنعت و رفع نیازهای مورد نیاز استان، می تواند باعث ارتقای جایگاه  استان در کشور شود.

سرپرست معاونت آموزش جهاد دانشگاهی قم افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ارائه خدمات غیر حضوری به متقاضیان ضروری است در همین راستا این جهاد دانشگاهی استان قم با راه اندازی کارگروه آموزش های الکترونیک آمادگی دارد آموزش پرسنل و نیروهای مستقر در کاخانجات صنعتی و شرکت های صنعتی شهرک شکوهیه را به صورت غیر حضوری ارائه دهد و نیز با توجه به اهمیت موضوع آموزش و یادگیری  دوره‌های آموزشی در همه رشته‌ها با  تنوع بالا آماده ارائه است و تمام افراد با هر شغل، حرفه و علاقه‌ای می‌توانند از آموزش‌های مجازی پیش‌بینی شده، بهره‌مند شوند.

 

کلید واژه ها: سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی دفتر قم کرونا_را_شکست_میدهیم


نظر شما :