مسئولیت پذیری سرلوحه کار جهادگران است

۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۳:۴۵ کد : ۱۶۹۵۴ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۵۸
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم در اولین نشست هیئت رئیسه این واحد در سال ۱۳۹۹ گفت: ما جهادگران امروز باید خودمان را حفظ کنیم و مسئولیت پذیری را در سرلوحه کار خود دهیم.
مسئولیت پذیری سرلوحه کار جهادگران است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محمد حیدری روز یکشنبه دهم فروردین ماه در اولین نشست هیئت رئیسه این واحد در سال 1399 که با موضوع  بحران اقتصادی ویروس کرونا در ساختمان مرکزی این واحد برگزار شد سال نو و اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد سال جدید با موفقیت و سربلندی در کنار تمامی اعضای جهاد دانشگاهی استان قم به آغاز شود و به پایان برسد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این نشست به بیان چالش های پیش رو در سال جدید پرداخت و گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا ممکن است فعالیتهای جهاد دانشگاهی استان قم نیز با دستور استاندار تعطیل شود و یا در صورت ادامه فعالیت با کاهش استقبال مردم روبرو شود.

وی افزود در این برهه نیز پیرو دستورات استاندار و رئیس جهاد دانشگاهی کل کشور هستیم و در صورت صدور دستور تعطیلی مراکز از دستورات تبعیت خواهیم کرد. لذا نمی شود که دولت بگوید کلاس های آموزشی تعطیل باشد و ما بگوییم نه، خودمان کنترل میکنیم. فعالیت مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی نیز در این روز ها یا کلا لغو می شود با با رعایت فاصله گذاری بیماران و محدود سازی حضور مراجعین و پرسنل ادامه خواهد یافت.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی با بیان این افتخار جهاد دانشگاهی رفع نیاز دولت و نظام اسلامی در طول تاریخ است گفت: طرح هایی در دست بررسی و اقدام داریم و در تلاشیم در موقعیت حساس کنونی نیز با راه اندازی و انجام فعالیت‌های سودمند در استان قم باری از دوش کشور برداریم.

حیدری در ادامه گفت: سیاستمان این است که در سال 1399 با هیچ یک از اعضای جهاد دانشگاهی قطع همکاری نشود اما شرط تحقق این سیاست همکاری جهادگران قمی و دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی در تهران است.

وی ادامه داد: سعی‌مان این است که حتی الامکان تمام کسانی که با فعالیت در جهاد دانشگاهی روزی کسب می‌کنند به کسب روزی در این نهاد انقلابی ادامه دهند لیکن مسئولیت گذر از شرایط بحرانی این روز ها را بر عهده تمام جهادگران است و باید در این مسیر با یکدیگر هم‌قدم شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با بیان این که استفاده از مرخصی استحقاقی و چشم‌پوشی از امکانات رفاهی از جمله همراهی‌های اعضای جهاد دانشگاهی برای عبور از بحران اقتصادی ویروس کرونا است گفت: یکی از راه های همراهی جهادگران در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا استفاده از مرخصی‌ استحقاقی و در ماندن خانه برای قطع زنجیره انتقال این ویروس است.

حیدری گفت: من اساساً اجازه نمی‌دهم اتفاقات و چالش‌های واحد فشار روانی یا اضظرابی به جهادگران وارد کند اما امروز موضوع بودن یا نبودن است، ما جهادگران امروز باید خودمان را حفظ کنیم، در صورتی که مسئولیت پذیری را در سرلوحه کار خود قرار ندهیم ممکن است مجبور شویم با 20 درصد از همکارانمان را خداحافظی کنیم که در این صورت نیروهای خوبمان را از دست می دهیم و همین مخزن جهاد هم خالی می شود لذا با کمک یکدیگر باید جهاد دانشگاهی را حفظ کنیم.

گفتنی است در این نشست مقرر شد مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی تا پایان فروردین ماه در روزهای زوج هفته به ارائه خدمت بپردازد و دیگر کارکنان جهاد دانشگاهی با تنظیم معاونین و تایید رئیس واحد با استفاده از مرخصی استحقاقی در نوبت‌های روزهای زوج و فرد در محل کار حاضر شوند تا تراکم جمعیت کارکنان در مراکز به حداقل برسد.

در این نشست همچنین طرح های اقتصادی ویژه مقابله با کرونا از جمله راه‌اندازی کارخانه تولید الکل و ماسک جراحی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اطلاعات لازم تکمیل و برای تصمیم گیری نهایی در اختیار هیئت رئیسه قرار گیرد.

کلید واژه ها: رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :