انعقاد تفاهم نامه همکاری جهاد دانشگاهی  و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم

۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۳ کد : ۱۶۶۱۹ آموزشی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۶۴
تفاهم نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در حوزه های پژوهش، آموزش و ترویج فرهنگ تعاون و کارآفرینی منعقد شد.
انعقاد تفاهم نامه همکاری جهاد دانشگاهی  و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم این تفاهم نامه نظر به اهمیت و ضرورت ترویج فرهنگ تعاون و کارآفرینی، افزایش اشتغال مولد و پایدار و بهبود فضای کسب و کار و توسعه منابع انسانی و به منظور ارتقاء سطح دانش، مهارت و افزایش بهره‌وری مدیران و کارمندان، بین جهاد دانشگاهی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم امضا شد.

محوریت این تفاهم نامه گسترش همکاری های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با توجه به توان و ظرفیت جهاد دانشگاهی  در جهت توان افزایی جامعه هدف حوزه های مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

در مرحله اول جهاد دانشگاهی  دوره های آموزشی و ترویجی را با هدف توانمندسازی تعاونی ها آغاز کرده که در این راستا دو کارگاه "بازاریابی و فروش در رکود اقتصادی" و "چرخه بهره‌وری" برای تعاونی های استان برگزار شده است.

از بندهای موضوع این تفاهم نامه می توان به "شناسایی و معرفی زمینه ها و فرصت های اشتغال، کارآفرینی و تجاری سازی در بخش تعاون"، همکاری در آموزش و توانمندسازی تعاونی های موجود با اولویت تعاونی های دانش بنیان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و تلاش جهت رفع مشکلات آنها" و شناسایی و معرفی کارآفرینان و نوآوران دانشگاهی و حمایت از آنها"، " شناسایی و معرفی کارآفرینان و نوآوران دانشگاهی و حمایت از آنها" و "شناسایی ایده های کسب و کار دانشجویان و دانش آموختگان و هدایت آنها به سمت ایجاد شرکتهای تعاونی" اشاره کرد.

بر اساس این تفاهم نامه طرفین در زمینه هایی از قبیل " انجام مطالعات بهبود فضای کسب و کار و اجرای برنامه های ارتقاء شاخص های کلیدی بازار کار"، " انجام پژوهش های حوزه اشتغال، کارآفرینی، تعاون و رفاه اجتماعی با رویکرد اشتغال پایدار"، ارتقاء کمی و کیفی آموزش ها و مشاوره های کارآفرینی"، تربیت نیروی کار متخصص و ماهر متقاضی کار در خارج کشور" و "پژوهش و الگوسازی مشاغل خرد و خانگی بازار محور" همکاری مشترک خواهند داشت.

 

کلید واژه ها: تفاهم نامه آموزشی


نظر شما :