سلسله نشست‌های افزایش مهارت والدین و فرزندان

دانشجو و والدین، موثر ارتباط برقرار می‌کنند

۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۴ کد : ۱۵۶۲۸ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۶۹۹
کارگاه ارتباط موثر، بررسی نیاز جوانان و ارائه راهکار از سلسله نشست‌های افزایش مهارت والدین و فرزندان به منظور افزایش مهارت ارتباطات بین فردی و تعامل بیشتر والدین با دانشگاه برگزار شد.
دانشجو و والدین، موثر ارتباط برقرار می‌کنند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم این نشست با همکاری اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی قم و شعبه جهاد دانشگاهی در این دانشگاه روز دوشنبه 7 بهمن ماه در دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد.

درابتدای این نشست دکتر پرورش رئیس دانشکده پرستاری و مامایی به شرح مختصری از شرایط و بحران دوره دانشجویی و مسائلی که دانشجو می‌تواند دراین دوره با ان مواجه باشد اشاره کرد و در باب استقبال دانشگاه علوم پزشکی از افزایش تعامل با والدین سخن گفت.

در ادامه دکتر برقراری مدرس کارگاه، به بیان ضرورت آموزش کارآمد و موثر والدین و دانشجویان پرداخت و گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه نهاد خانواده دراجتماع و بحران های دوره دانشجویی و اهمیت شیوع مشکلات مربوط به سلامت روان دانشجویان در این نشست عملکرد شناختی، افسردگی، استرس، اقدام به خودکشی و اختلالات خوردن را به والدین اموزش می‌دهیم.

وی در ادامه به عوامل افزایش پیوند بین دانشجویان و والدین از قبیل گوش کردن، پذیرفتن دانشجو هماهنگونه که هست، حمایت کردن ، تشویق کردن و اعتماد کردن، ضرورت و اهمیت اموزش والدین دانشجویان درخصوص و امادگی های پیش از ازدواج، ایجاد آمادگی برای ازدواج مناسب دانشجویان، ایجاد زمینه درپیشگیری از روابط ناسالم دختر و پسر، دوره آشنایی و علایم هشدار درمدیریت روابط دانشجویان اشاره کرد.

کلید واژه ها: سلسله نشست‌های افزایش مهارت والدین و فرزندان


نظر شما :