رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم:

جهاد دانشگاهی توانمند‌ی‌های خود را در شرایط تحریم نشان داده است

۲۴ دی ۱۳۹۸ | ۲۲:۳۶ کد : ۱۵۱۱۷ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۹۱۰
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: جهاد دانشگاهی همواره در طول انقلاب، توانمند‌ی‌های خود را در شرایط تحریم به خوبی نشان داده است.
جهاد دانشگاهی توانمند‌ی‌های خود را در شرایط تحریم نشان داده است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محمد حیدری امروز سه شنبه ۲۴ دی ماه در حاشیه بازدید معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار قم از فعالیت های پژوهشی جهاد دانشگاهی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی نهادی مستقل و غیر دولتی است که با روحیه انقلابی در تحقق رسالت‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و پژوهشی در ابتدای انقلاب اسلامی تشکیل شد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم افزود: این نهاد علمی و پژوهشی و فرهنگی، در انقلاب فرهنگی توانست با استفاده از نیروهای متخصص، ارتباط میان دانشگاه و جامعه را مستحکم‌تر کند و جوانان تحصیل کرده دارای توانایی‌های علمی را جذب کند و به شناسایی نخبگان، بپردازد.
وی بیان کرد: جهاددانشگاهی همواره در طول انقلاب، توانمند‌ی‌های خود را در شرایط تحریم به خوبی نشان داده است، این نهاد انقلابی، با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بهره‌گیری از تکنولوژی و دانش فنی وارد عرصه‌های خدمت و ایجاد بازار کسب و کار شد.
حیدری عنوان کرد: دانشجویان در مسائل پژوهشی نیز ایده‌هایی دارند، از این رو مساله تجاری سازی ایده‌ها و تبدیل آن به کالا و محصول مطرح شد و در این باره دستاوردهای مهمی داشته‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین تلاش کردیم در حوزه آموزش و فرهنگ وارد شویم و فرهنگ اصیل انقلاب را توسعه دهیم و در این مسیر چند ماموریت فرهنگی و پژوهشی و آموزشی را عملیاتی کردیم.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم ادامه داد: بسیاری از تحصیلات در دانشگاه منجر به اشتغال نمی‌شود، از این رو یکی از ایده‌های جهاد دانشگاهی شناسایی خلاء‌ها و نیازها و معرفی نخبگانی است که آموزش‌های تخصصی را سپری می‌کنند.
وی گفت: جهاددانشگاهی قم 12 سال قبل فعالیت خود را آغاز کرد و پایه کار در این جا پزشکی است، یکی از این ظرفیت‌ها درمان ناباروری است که به عنوان یکی از مشکلات در سطح جهان شناخته می‌شود چرا که 15 تا 20 درصد مردم دنیا نابارور هستند.
حیدری بیان کرد: 80 مرکز درمان ناباروی در کشور فعال است که 11 مورد برای جهاددانشگاهی است و ما جزء ده مرکز اصلی در کشور هستیم که با روش‌های نوین، هیچ بیماری نیاز به رفتن به خارج از کشور ندارد، در حال حاضر نیز 15 درصد از بیماران خارج از کشور و 40 درصد خارج از قم هستند.
وی افزود: تولید سلولهای بنیادین، برنامه نویسی در امور پزشکی، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی ایسپا با روش علمی و ...از دیگر ظرفیت‌های جهاددانشگاهی است.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم جهاددانشگاهی ورود به تبیین و تبلیغ و اجرای بیانیه دوم گام انقلاب است تا از حالت شعاری بیرون بیاید و عملیاتی شود، در این باره طرح ملی کشور را برای قم بومی کردیم و در هیات اندیشه ورز به آن پرداختیم و در این باره 7 کارگروه برای برگزاری نشست ها ایجاد کردیم.
وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در اشتغال خانگی نیز توانمندی‌های آموزشی را نشان داده است، در یکی از طرح‌ها 140 نفر شناسایی و توانمند سازی شدند، همچنین سهمیه 6500 نفری اشتغال خانگی به ما واگذار شد که طرح به تازگی آغاز شده است.
حیدری عنوان کرد: زنان سرپرست خانواده برای اشتغال نیاز به حمایت دارند و باید شرایط مناسبی برای پرداخت تسهیلات داشته باشیم، برخی خانواده ها برای اشتغال خانگی به وامی 3 میلیون تومانی نیاز دارند و باید بستر لازم برای تسهیل وام مهیا باشد.
وی گفت: طبق قانون هر حوزه‌ای باید ده درصد بودجه به بخش خصوصی واگذار کند، این قانون بودجه در برنامه توسعه نیز آمده و تبصره 19 ماده 27 الحاق بودجه، بحث ظرفیت های خالی را مطرح است که باید به بخش خصوصی واگذار شودف ما انگیزه لازم و توانایی کافی درهیات علمی را داریم و باید طبق این قانون، حمایت شویم.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: این نهاد توانایی استفاده از ظرفیت های خالی را دارد و ما امکان انتقال دانش را در ابعاد مختلف داریم.
وی در ادامه گفت: اگر فرهنگسرای جوان یه عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم به جهاد دانشگاهی واگذار شود،طرح ها و ایده های بسیاری برای رونق کسب و کار و حمایت از سمن‌ها و راه‌اندازی نمایشگاه دائمی به ویژه برای اشتغال خانگی داریم.
حیدری عنوان کرد: در صورتی که این فضا به عنوان پایگاهی برای اجرای طرح‌های جهاد دانشگاهی تعلق بگیرد، نشاط اجتماعی و عرضه محصولات فرهنگی و رونق تولید را عملیاتی می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در طول 40 سال در عرصه فرهنگی، نشاط و آموزه های دینی را مد نظر داشته است و در این مسیر تلاش کرده‌ایم.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم خاطرنشان کرد: باید بخش دولتی فرصت رقابت را به بخش خصوصی بدهد و شرایط برای حضور بخش خصوصی فراهم باشد و این امر نیاز به حمایت دارد.

کلید واژه ها: بازدید معاون استاندار قم استانداری


نظر شما :