بازدید معاون استاندار از فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی قم

۲۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۰ کد : ۱۵۱۰۷ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۱۶۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم از مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم بازدید کرد.
بازدید معاون استاندار از فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی قم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم بیژن سلیمان پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم امروز سه شنبه 24 دی ماه از بخش‌های مختلف فعالیت های پژوهشی جهاد دانشگاهی به ویژه مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری رویا، بازدید کرد و در جریان روند فعالیت‌های این مرکز قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های جهاد دانشگاهی، کارنامه این نهاد انقلابی را درخشان خواند و بیان کرد: مشارکت و همراهی دستگاه‌های اجرایی، می‌تواند زمینه ورود جهاد دانشگاهی به بسیاری از عرصه‌ها و حل مشکلات را فراهم کند.

سلیمان پور عنوان کرد: تجاری سازی ایده‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی و تولید سلول‌های بنیادین و ... از افتخارات جهاد دانشگاهی است و باید موانع و بروکراسی‌ها از مسیر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی موفقیت داشته است و یکی از مطالبات ما، مشارکت جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش و ارائه راهکار برای کاهش آسیب‌هاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: استانداری می‌تواند جهاد دانشگاهی را به عنوان تسهیل‌گر به وزارت کشور معرفی کند تا از تمامی ظرفیت‌ها در تحقق اهداف فرهنگی و آموزشی و پیشگیرانه استفاده کنیم.

بیژن سلیمان پور در بازدید از مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان قم عنوان کرد: نخبگان علمی، سرمایه‌های با ارزشی هستند که باید به آنها بها بدهیم و ظرفیت‌های لازم را برای موفقیت آنها فراهم کنیم که در این زمینه جهاد دانشگاهی، بستری مناسب برای نخبگان و فعالان علمی و پژوهشی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: مسیر جهاد دانشگاهی رو به توسعه و پیشرفت است و تاکنون نیز خدمات ارزنده‌ای را در سطوح مختلفی ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار بالنده جهاد دانشگاهی، ارتباط با نسل جوان است در این ارتباط بهترین شیوه‌‎ها را در مسیر آموزش و بهره‌وری از استعدادها و توانایی جوانان را به کار بگیرید، اگر چه در این باره موفقیت‌های خوبی داشته‌اید.

سلیمان پور بیان کرد: در همه مراحل باید به خدا توکل کنیم تا بتوانیم به رشد و تعالی برسیم، انسان موجودی کمال‌گراست و اگر در این کمال‌جوئی با اخلاق و انسانیت رفتار کند، می‌تواند به بهترین موفقیت‌ها و نقطه کمال دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: ایران کشوری دارای 7 هزار سال تمدن است و این کشور بهترین منشور حقوق بشری را در هزاران سال قبل به جهان ارائه کرده است و با همین تمدن نیز، اسلام را که کامل‌ترین دین بود با آغوش باز پذیرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: جهاد دانشگاهی در ابتدای انقلاب شکل گرفت و با روحیه انقلابی گام برداشت و انتظار می‌رفت در مسیر اهدافش به بلوغ برسد که دستاوردهای جهاد دانشگاهی این بلوغ را نشان می دهد.

وی افزود: کارنامه جهاد دانشگاهی در عرصه علمی، پژوهشی و فرهنگی و رفع آسیب‌ها، درخشان است و این توانمندی‌ها بر کسی پوشیده نیست.

سلیمان پور بیان کرد: باید جامعه را بر اساس حقیقت، مدیریت و از شعار زدگی و تداخل حوزه‌ها و تفسیر به رای قوائد پرهیز کرد باید بتوانیم فضا را برای رشد و تعالی آماده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دنیا در سطح پیشرفته ای از علم و دانش قرار دارد و باید بتوان با نگاه علمی به رویدادها نگریست، با این سرعت پیشرفت که در جهان شاهد هستیم نباید روی مسائل پیش پا افتاده که جنبه فردی و سلیقه ای دارد تکیه کنیم تا مبادا از غافله دانش و علم عقب بمانیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم عنوان کرد: گفتمان جوامع مدیریتی در کشور می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات و کاستی‌ها باشد.

وی گفت: جهاد دانشگاهی در بسیاری از زمینه‌های علمی به رشد و توسعه دست یافته است و موفقیت‌های بیشماری در تجاری سازی ایده‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی و تولید سلول‌های بنیادین دارد.

سلیمان پور تصریح کرد: نباید اجازه داد برخی از موانع و بروکراسی‌ها، مسیر پیشرفت و تحقق اهداف جهاد دانشگاهی را مسدود کند.

وی عنوان کرد: همچنین امید است بتوان از توانایی این نهاد انقلابی در تدوین اطلس اجتماعی بهره گرفت، نهاد مستقل و غیر دولتی جهاد دانشگاهی، توانایی خود را به اثبات رسانده و وظیفه دولت در مقابل این ظرفیت، توجه به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی است.

سلیمان پور بیان کرد: جهاد دانشگاهی و حضور نخبگان در آن، نعمت بزرگی است و باید قدردان این نعمت باشیم و نهایت همکاری را با جهادگران این نهاد انقلابی داشته باشیم.

در این جلسه برخی از معاونین و مسئولان و نخبگان جهاد دانشگاهی قم، با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد جهاد، خواستار همراهی استانداری در پیشبرد اهداف شدند.

کلید واژه ها: معاون استاندار قم استانداری قم استانداری مرکز درمان ناباروری بازدید


نظر شما :