هشدار جدی رئیس جهاد دانشگاهی استان قم:

گردشگران سلامت در قم، طعمه دلالان می شوند

۰۸ دی ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۷ کد : ۱۴۶۵۶ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۶۵۷
رئیس جهاد دانشگاهی استان قم گفت: علی‌رغم تلاش‌های فراوان در ساماندهی گردشگری سلامت،این گردشگران در قم طعمه دلالان می‌شوند.
گردشگران سلامت در قم، طعمه دلالان می شوند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم محمد حیدری روز شنبه 7 دی ماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سالن جلسات امام جواد(ع)استانداری عنوان کرد: جهاد دانشگاهی نهادی فعال، پویا  انقلابی است که وابستگی دولتی ندارد و از بودجه دولت نیز استفاده نمی کند. این نهاد با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و توانمند،پروژه‌ها را عملیاتی می کند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم درباره اجرای پروژه گردشگری سلامت در قم افزود: ظرفیت های فراوانی در استان قم در حوزه درمان و سلامت وجود دارد و کشورهای مسلمان و شیعه استقبال زیادی از این ظرفیت‌ها می کنند و اگر سامانه‌ای برای گردشگری سلامت طراحی شود،برای استان دستاوردهای مهمی به همراه دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سامانه مشخصی در قم وجود نداشت، علی‌رغم تلاش‌های فراوان در ساماندهی گردشگری سلامت،این گردشگران در قم طعمه دلالان می‌شوند.

حیدری خاطرنشان کرد: باید در جهت توسعه مراکز سرمایه‌گذاری شود،در این زمینه جهاد دانشگاهی ورود پیدا کرده و اشتغال و نیروی مورد نیاز را برای عملیاتی شدن پروژه گردشگری سلامت فراهم کرده و در این خصوص به سرمایه‌گذاری پرداختیم.

وی تصریح کرد: اگر استان قم به اجرای پروژه، اقبال نشان دهد و قوانین و امکانات لازم اتخاذ شود موجبات پیشرفت فراهم می‌شود، در این خصوص در گردشگری سلامت سامانه‌ای ایجاد کردیم و ظرفیت برای مبایل به صورت اپلیکیشن طراحی شد که زائران می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم گفت: جلسات متعددی با دانشگاه و سازمان گردشگری برگزار شد و جهاد دانشگاهی قم در طراحی پلتفرم و سامانه های گردشگری سلامت به تمام رسالت‌های خود عمل کرده است اما عملیاتی شدن آن نیازمند نظر مساعد مراکز درمانی و علوم پزشکی قم است.

وی افزود: سامانه گردشگری سلامت قم در دست تدوین بوده و با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و در سه زبان انگلیسی و عربی فارسی در دست اقدام است. امکان برای سایر مراکز درمانی وجود دارد تا از این ظرفیت استفاده کنند.

حیدری بیان کرد: مرکز درمان جهاد دانشگاهی قم یکی از ۵ مرکز اصلی در پذیرش بیماران خارجی است و گواهی نامه‌های لازم را در این زمینه به دست آورده‌ایم و آمادگی لازم جهت آموزش مربوط به ویزیت بیماران خارجی و پیمودن قوانین از صفر تا 100 را داریم.

وی عنوان کرد: هم اکنون مجوزها را برای 20 دوره آموزشی اخذ کردیم و برای آموزش ضمن خدمت و دوره‌های عمومی و تخصصی،توانایی لازم را داریم. همچنین تا پایان دی‌ماه بارگذاری اطلاعات پزشکی موردنیاز در سامانه گردشگری سلامت قم تکمیل می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم خاطرنشان کرد:در این سامانه، اطلاعات ۵۰ پزشک متخصص استان نیز به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و روسی بارگذاری می‌شود و اطلاعات تمام مراکز درمانی به صورت آن لاین در سطح جهان رصد خواهد شد.

وی گفت: در رابطه با سامانه گردشگری قم تاکنون اطلاعات ۴ هتل استان بارگذاری شده اما به دلیل مباحث امنیتی برخی از هتلداران تعامل لازم را ندارند و اطلاعات بسیاری از هتل‌ها هنوز بارگذاری نشده است.

حیدری عنوان کرد: نرم‌افزار موبایلی سامانه سلامت قم برغم اینکه تکلیف قانونی جهاد دانشگاهی قم نبوده در دست طراحی و بارگذاری برای استفاده بیماران خارجی است.

در این جلسه استاندار قم تاکید کرد:باید از بعد حاکمیتی سازو کار استفاده ازسامانه توسط جهاددانشگاهی تبیین شود و امکانات و تجهیزات ارتباطی فراهم شود تا سامانه به خروجی برسد.

کلید واژه ها: گردشگری سلامت


نظر شما :