ایده‎ های چاره جو در عرصه چاپ، نشر و بسته بندی مطرح شد

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۰ کد : ۱۴۲۹۹ آموزشی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۴۸۰
نویسنده خبر: علی شریعتی
رویداد چاره جو با ارایه و داوری ایده‎های ۶ گانه در عرصه چاپ، نشر و بسته بندی برگزار شد.
ایده‎ های چاره جو در عرصه چاپ، نشر و بسته بندی مطرح شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم مراسم رویداد چاره جو با محوریت صنعت چاپ، نشر و بسته بندی روز سه شنبه 26 آذرماه در تالار مرکزی شهر با 6 ایده اصلی این رویداد برگزار شد.

در ابتدا هیئت داوران شامل محمد سلامت، مدیر مسئول ماهنامه همکار چاپ و مدیر موسسه آبان قم، محمد رضا معتمدی راد رئیس اداره توسعه تعاون، علیرضا قره گوزلو مدرس دانشگاه و حسین شیرازی دبیر شورای علمی بنیاد نخبگان، در جایگاه قرار گرفتند.

حسین شیرازی نماینده هیئت داوران، بیان کرد: پس از تشکیل رویداد، تیم داوری گردهم آمدند و شاخص هایی را در نظر گرفتند؛ تصمیم گرفته شد که این رویداد به دو صورت دنبال شود. ارایه مطلوب ایده و نظر مخاطبان و مولفه های تخصصی ایده و پاسخگویی از مولفه های مورد نظر در رای گیری است و در نهایت سه ایده به عنوان ایده‎های برتر انتخاب می‎شوند و جوایز خود را دریافت می‎کنند.

 

یاسر شریفی با ایده « پلتفرم جامع خدمات و اطلاعات نشر و چاپ استان قم »

اولین ایده پرداز این مراسم بود که با ایده « راه اندازی پلتفرم جامع خدمات و اطلاعات نشر و چاپ استان قم » به ارایه این طرح پرداخت.

وی گفت: سامانه جامعی از چاپ و نشر در استان قم وجود نداشت و من را بر آن داشت در این عرصه فعالیت کنم. عدم شناسایی متخصصی در امور تایپ، ویراستای، صفحه آرایی، چاپ، ترجمه متون تخصصی، طراحی و عدم به موقع تحویل سفارشات از چالش های این عرصه در استان بود که این طرح به دنبال رفع این مشکلات است.

شریفی بیان کرد: پرداخت هزینه‎های بالا و نا متعارف اختلافات پیش آمده بین نشاران و پدیده آورده اثر، عدم اعتماد و سواستفاده از مطالب و محتوای مولفین، محققین و پژوهشگران و اساتید و عدم شناخت کارفرمایان و صاحبان بازار در این صنعت و عدم اطلاعات و پکیج کامل از فعالان این عرصه از دیگر چالش هایی است که این پلتفرم به دنبال حل آن است.

وی گفت: در استان چنین بسته کاملی در این حوزه و خدمات وجود ندارد؛ ایجاد شناسنامه شغلی و دسترس برای کاربران، تعیین زمان تحویل سفارش، جامعیت و یکپارچگی خدمات، اشتغالزایی وسیع، شفافیت در حوزه شغلی و.. از دیگر مزایای این پلتفرم است.

 

ستاره تنهایی با ایده « بسته بندی خاص تخم مرغ »

در ادامه این مراسم ستاره تنهایی با ایده فروش آنلاین محصولات با بسته بندی خاص تخم مرغ گفت: بسته بندی محصولات فرهنگی و فروش آنلاین آنها ارتباط مستقیمی با محصولات خود دارد.

وی افزود: این ایده در واقع محصولات را با توجه به شکل آنها بسته بندی می کند؛ حفظ سلامت مصرف کننده از جمله مزایای این نوع بسته بندی است.

وی گفت: بسته بندی شکیل و زیبا خانواده‎ها و افراد را نسبت به مصرف این محصولات ترغیب می کند؛ صادرات محصولات نیز وابسته به تنوع پذیری در این حوزه است.

 

منصوره رستمی منش با ایده «طراحی و اپلیکیشن آثارفرهنگی با نام ژیوان»

در ادامه این مراسم منصوره رستمی منش در ادامه با ذکر ایده خود گفت: یکی از مشکلات هنرمندان، ارایه و فروش محصولات است.

وی افزود: ارتباط مستقیم بین خریدار و فروشنده آثار هنری و ارایه دهندگان خدمات هنری، حذف واسطه ها، صرفه جویی در هزینه ها برای خرید محصولات و خدمات هنریف کم کردن هزینه چاپ بروشورهای تبلیغاتی، نظرسنجی از محصولات، تبلیغات هدفمند و ساخت باشگاه مشتریان از جمله مزایای این طرح است.

این ایده پرداز فرهنگی بیان کرد: با ارایه گسترده برنامه در سطح کشور و فراگیر شدن آن، تعداد افراد زیادی برای فروش محصولات خود با این اپلیکیشن همراه خواهند شد.

 

مهدی رزاقی با ایده «همراه چاپ»

در ادامه این مراسم، مهدی رزاقی با ایده همراه چاپ گفت: عدم اطلاع سفارش دهندگان از صنعت و فرایند چاپ از مهمترین مشکلات این عرصه است.

وی افزود: سرمایه‎های بسیاری در کشور در همین راستا از بین می‎رود؛ به همین دلیل نیازمند یک مشاور همراه برای انتخاب هستیم؛ همراه چاپ مشاوره ها و آموزش های لازم را برای رفع اشکالات چاپی ارایه می دهد.

وی تصریح کرد: آموزش فرایند چاپ، مشاوره فرایند فعالیت در رشته های خاص نشر، نظارت در روند اجرای خدمات چاپ، ارایه خدمات تحت وب و حضوری، جلوگیری از هدررفت سرمایه، از مزایای این سامانه است.

 

سید محمد حسین میرصانعی با ایده «احیای هد چاپگرهای جوهرافشان‏»

در ادامه سید محمد حسین میرصانعی با ایده احیای جوهر افشان‎ها گفت: دستگاه‎های جوهر افشان در ادارات و دفاتر فنی و عکاسی و.... جزو دستگاه‎های پرکاربرد است.

وی افزود: یکی از مشکلات این دستگاه در «هد یا سر» انجام می شود؛ این هدها در روی دستگاه چاپ همچون سری بر روی پیکر دستگاه است؛ راه اندازی مجموعه ماشین های اداری گامی در عرصه ارزش آفرینی و کارآفرینی بود.

وی گفت: این ایده پس از تشکیل شرکت شروع شد، عدم راه اندازی دستگاه های جوهرافشان از مهمترین مشکلات این عرصه بود؛ پس از یک دهه فعالیت تخصصی روی ماشین های اداری توانستیم هد انواع پرینترها را راه اندازی و بازگردانی کنیم.

وی تصریح کرد: هد این دستگاه ها، 30 تا 90 درصد دستگاه را تشکیل می‎دهد؛ به همین دلیل احیای این هدها باعث بازگشت دستگاه ها به کار و عدم خروج سرمایه های ملی به خارج از کشور است.

 

حسین رحمانی پور با ایده تعیین سطح مجموعه های صنف چاپ و بسته بندی

حسین رحمانی پور آخرین ایده پرداز این رویداد بود که با ایده تعیین سطح مجموعه‎های صنف چاپ و بسته بندی گفت: تعیین سطح مجموعه های صنف چاپ و بسته بندی وقت بسیاری از مشتریان و فعالان این عرصه را می گیرد.

وی افزود: باید رتبه بندی و شفاف برای همه مجموعه ها انجام شود؛ چاپخانه ها باید ستاره دار شوند تا سطح توقع و سطح خرید خود را نسبت به فعالان این بخش مشخص کند.

رحمانی پور بیان کرد: در این میان معیارهایی برای تعیین سطح فعالان این بخش در نظر گرفته شده است که شامل موقعیت جغرافیایی و دستگاه ها و سایت فروش و.... است؛ این طرح نیز می تواند در سطح ملی دنبال شود.

کلیدواژه‌ها: رویداد چاره جو رویداد اختتامیه


نظر شما :