رئیس جهاددانشگاهی قم:

فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر اساس قطع وابستگی به بیگانگان است

۱۶ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۰ کد : ۱۲۸۳۸ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۱۳۰
نویسنده خبر: علی شریعتی
رئیس جهاددانشگاهی قم با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در کشور، عنوان کرد: اهم فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر اساس خودکفایی کشور و قطع وابستگی به بیگانگان است که تاکنون موفق عمل کرده است و بدون وابستگی به دولت، اقدامات مفید و موثری را سطح کشور انجام داده است.
فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر اساس قطع وابستگی به بیگانگان است

محمد حیدری صبح امروز در دیدار اعضای ستاد دومین جشنواره ملی مهدویت با آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی پس از انقلاب اسلامی در پی نیاز جامعه تشکیل شد که در ایام تعطیلی دانشگاه، وظیفه مدیریت دانشگاه‌ها را برعهده گرفت و پس از آن به صورت مستقل در امور مختلف پژوهشی، فرهنگی و آموزشی فعالیت می‌کند.

حیدری بیان کرد: جهاد دانشگاهی قم از سال ۸۳تشکیل شد و فعالیت اصلی جهاد دانشگاهی قم، حوزه پزشکی و درمان ناباروری است ولی در حوزه ‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است.

وی ادامه داد: ناباروری زوجین علاوه بر اثر منفی در ساختار جمعیتی کشور، آثار منفی بسیاری در روابط خانوادگی و مسائل فرهنگی زوجین دارد، در گذشته زوجین برای درمان ناباروری باید به خارج از کشور مراجعه می‌کردند که هم باعث خروج ارز از کشور می‌شد و هم مسائل فرهنگی جانبی در پی‌داشت.

رییس جهاد دانشگاهی قم تصریح کرد: جهاد دانشگاهی پایه‌گذار درمان ناباروری در کشور شد و اکنون بیش از ۷۰مرکز در کشور، خدمات درمان ناباروری ارائه می‌دهند که جهاد دانشگاهی قم نیز در این امر قدم برداشته است و فعالیت‌های گسترده‌ی درمان ناباروری در این مرکز با رعایت مسائل اخلاقی و شرعی به مردم ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی قم علاوه بر ارائه خدمات پزشکی، فعالیت‌های گسترده‌ای را در حوزه پژوهشی، آموزشی و فرهنگی دارد که برگزاری جشنواره ملی مهدویت نمونه‌ای از این فعالیت‌ها است که بر اساس نیازی که احساس می‌شد سال گذشته این جشنواره کلید خورد و امسال دومین دوره جشنواره برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها: دیدار مراجع تقلید جشنواره ملی مهدویت


نظر شما :