دیدار رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با رئیس دانشگاه علوم پزشکی

۲۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۷ کد : ۱۲۳۵۸ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۳۸۲
نویسنده خبر: علی شریعتی
رئیس ، معاونین و مدیران جهاد دانشگاهی واحد استان قم روز یکشنبه ۲۸ مهر ماه با حضور در دانشگاه علوم پزشکی استان قم با رئیس این دانشگاه دیدار کردند.
دیدار رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با رئیس دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محمد حیدری رئیس این واحد در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم به معرفی فعالیت های جهاد دانشگاهی در سطح کشور پرداخت، از محصولات استراتژیک و موفقیت های علمی جهاد دانشگاهی نام برد و گفت: رهبر انقلاب نیز در موقعیت های مختلف از جهاد دانشگاهی یاد می‌کنند و مسئولین را برای همکاری با این نهاد انقلابی تشویق می‌کنند.

حیدری به فعالیت های پژوهشی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: هر یک از واحد های سازمانی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور ماموریت خاصی دارند که باید آن را به انجام برسانند، بطوری که واحد خواجه نصیر طوسی در رسته برق، الکترونیک و مکانیک، سازمان خوزستان در رسته صنایع نفت و واحد قم در رسته پزشکی و درمان ناباروری ماموریت دارد.

وی کسب عنوان واحد برتر در حوزه عضوگیری و راهبردی اعضای دانشجویی را از توفیقات معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم برشمرد و گفت: بیش از 2500 عضو دانشجویی در کانون های مختلف شعب جهاد دانشگاهی در دانشگاه های استان دسته بندی شده اند و مهارت های گوناگونی را آموزش می بینند.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی ادامه داد: اعضای سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان قم با فراگیری مهارت های لازم رویداد ها و جشنواره های ملی و استانی را راهبری می‌کنند، با شرکت در مناظرات دانشجویی که هر ساله برگزار می‌شود فن بیان و استدلال می‌آموزند و بعضاً با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران فعالیت اجتماعی و رسانه ای خود را آغاز می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم نیز در این دیدار از اخذ مجوز IPD برای بیمارستان شهید بهشتی خبر داد و گفت: زیرساخت های پذیرش بیماران خارجی در این بیمارستان تا حد زیادی آماده شده است و تنها چند قدم کوتاه تا آمادگی بیمارستان شهید بهشتی برای پذیرش بیماران خارجی باقیست که امیدواریم جهاد دانشگاهی در این چند قدم باقی مانده دانشگاه علوم پزشکی را از تجربیات خود بهره مند سازد.

دکتر محمد قدیر به فعالیت های پژوهشی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: پژوهش وقتی تاثیرگذار است که منجر به تولید علم شود، طرح ها باید به مقاله تبدیل شوند و در مجلات معتبر دنیا به چاپ برسند تا مورد بررسی دیگر دانشمندان قرار گیرند و البته جهاد دانشگاهی ظرفیت بالایی برای تولید علم و تاثیرگذاری مثبت در کشور دارد.

وی دانش افزایی و باز آموزی مهارت های کارکنان را ضروری دانست و از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی استان قم برای همکاری آموزشی مشترک با جهاد دانشگاهی خبر داد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم نیز در این دیدار به تشریح فعالیت های پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم پرداخت و گروه های پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی را به عنوان شاخه های اصلی فعالیت های پژوهشی جهاد دانشگاهی معرفی کرد.

لیلا ناصرپور مرکز فوق تخصصی درمان ناباوری رویا را بزرگترین مرکز خدمات تخصصی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم برشمرد و گفت: فعالیت های درمانی و بشر دوستانه این مرکز از 13 سال پیش آغاز شد و تا کنون ادامه دارد، بطوری که با ارائه تجربیات و دانش فنی خود به مسئولین راه اندازی کلینیک درمان ناباروری ریحانه در راه اندازی این کلینیک نقش کلیدی داشته است.

ناصرپور مرکز خدمات تخصصی فناوری اطلاعات پزشکی جهاد دانشگاهی استان قم را دومین مرکز پرکار این واحد عنوان کرد و گفت: با توجه به این که استان قم رتبه دوم گردشگری سلامت را در کشور به خود اختصاص داده است مهندسین مرکز MIT نرم‌افزاری را برای ساماندهی گردشگری سلامت در استان برنامه نویسی کرده اند تا برای بهبود تقویت گردشگری در استان قدمی برداشته باشد.

وی به تحقیقات پژوهشگران جهاد دانشگاهی اشاره و بیان کرد: گروه های پژوهشی در راستای فعالیت های درمان ناباروری فعالیت میکنند و به سرانجام رسانی طرح های پژوهشی مورد نیاز مردم را در اولویت قرارداده اند.

در پایان این دیدار دکتر یاسر شریفی مدیر شعبه جهاد دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی استان قم گزارشی از فعالیت های این شعبه ارائه داد و پیشنهاد عضویت جهاد دانشگاهی در شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی را عنوان کرد که با استقبال رئیس این دانشگاه روبرو شد.

کلید واژه ها: دیدار دانشگاه علوم پزشکی جهاد دانشگاهی شعبه دانشگاه علوم پزشکی معاونت فرهنگی معاونت آموزشی معاونت پژوهشی


نظر شما :