فرماندار قم:

نخبگان جهاددانشگاهی، سربازان جنگ اقتصادی هستند

۰۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۰۰ کد : ۱۲۰۶ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۰۸
فرماندار قم گفت: نخبگان جهاد دانشگاهی سربازان جنگ اقتصادی و پیشگامان شکوفایی اقتصاد بومی هستند.
نخبگان جهاددانشگاهی، سربازان جنگ اقتصادی هستند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم رضا سیار، ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در 16 مردادماه عنوان کرد: با توجه به اقدامات عملی دشمن در اعمال تحریم‌ها و به نوعی محدودیت برای واردات یک سری محصولات مهم و استراتژیک، نقش جهاد دانشگاهی در تولید محصولات اساسی اهمیت زیادی دارد.

فرماندار قم افزود: جهاددانشگاهی همواره وفاداری خود را به انقلاب و آرمان های نظام ثابت کرده است و نشان داده که نخبگان جهاد دانشگاهی سربازان جنگ اقتصادی و اعمال تحریم ها، در تولید داخلی و شکوفایی اقتصادی بومی هستند.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در تولید علوم و فنون و تکنولوژی در زمینه‌های مختلف برای خودکفایی و تحول اقتصادی درون‌زا موثر باشد و اقتصاد مقاومتی که مدنظر رهبری است و توصیه های مکرری بر خوداتکایی داشته اند را محقق کند.

سیار با بیان اینکه همه مسئولان باید موضوع اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند، افزود: در این ارتباط انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی حرکت جهادی این امر را محقق کند و نیاز ما را در بسیاری از تولیدات خارج از کشور مرتفع سازد. جهاد دانشگاهی با ایده ها و طرح های نو و همراهی شرکت‌های دانش بنیان و با ارائه طرح های فنی و تکنولوژی روز در عرصه صنعت و کشاورزی و برخی از اصناف می تواند خدمات ارزنده ای داشته باشد.

فرماندار قم یادآور شد: این نهاد انقلابی می‌تواند بسترهای مهمی را در شکوفایی اقتصادی فراهم کند؛ و امروز با استفاده از فضای مجازی و ظرفیت‌ها می تواند در قالب طرح‌های دانش‌بنیان و تکنولوژی روز و ایده ها و طرح‌هایی که قابلیت تجاری‌سازی و فراگیری دارد هزینه تمام شده تولیدات را پایین بیاورد.

 

جهاددانشگاهی تحقیق و توسعه در روند تولید را عملیاتی کند
وی تصریح کرد: با این روند جهاددانشگاهی خواهد توانست، کسب و کار پر رونقی را برای تولیدکنندگان فراهم سازد و بحث تحقیق و توسعه را در روند تولید در کارخانجات عملیاتی کند.

سیار بیان کرد: جهاد دانشگاهی باید تلاشی مجدانه در ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تولیدات اساسی و ارتقا بخشی تولیدات داخلی با استفاده از علوم و فنون جدید داشته باشد و تلاش کند این نقیصه مهم در تولید کالای با کیفیت در داخل کشور رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در واردات یک سری محصولات با کیفیت در داخل دچار مشکل هستیم و جهاد می تواند بر پایه تحقیقات در ارتقا بخشی به این محصولات موفق باشد.

 

تحریم‌ها فرصت تبلور توان جهاددانشگاهی
فرماندار قم اظهار کرد: تهدیدات و تحریم‌های دشمن بهترین فرصت برای تبلور قدرت و توان جهاد دانشگاهی است تا در تنگناهای اقتصادی از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با تصریح بر اینکه قطع وابستگی‌ها و تکیه بر توان بومی می‌تواند نقشه دشمن را خنثی و نقش بر آب کند، اضافه کرد: می‌توانیم با تکیه بر دانش جوانان و توان و پویایی محیط های دانش بنیان، کشوری وابسته به نفت نباشیم و اقتصاد درون زا و بومی را محقق کنیم که از نظر سیاسی، اقتدار ملی و از نظر اقتصادی شکوفایی به همراه دارد.

سیار عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در این عرصه نقشی موثر دارد و می تواند در علوم مختلف با ایده‌پردازی‌ها در علوم پزشکی، تولید دارو، واکسن و فناوری‌های نو و روز به توان بالنده‌ای دست یابد.

 

صاحبان سرمایه و تولیدکنندگان از توان جهاددانشگاهی غافل نشوند
وی تصریح کرد: چرا باید در تولید تلفن همراه یا کالاهای دیگر این میزان ارز از کشور خارج شود؟، ما باید به نخبگان جهاد دانشگاهی اعتماد کنیم و به تلاش جوانان نخبه و تولیدات برتر داخلی بها بدهیم، به ویژه صاحبان سرمایه و تولید کنندگان از توان جهاد دانشگاهی غافل نشوند.

فرماندار قم اظهار کرد: توان نخبگان جهاددانشگاهی جای کار و سرمایه‌گذاری دارد، باید بدانیم اقتصاد نفت فروشی مشکلات زیادی را به وجود آورده است، جوانان جهاددانشگاهی با خودباوری ظرفیت ها و توان واقعی را به کشور نشان بدهند.

وی تاکید کرد: همچنین پژوهش‌های علمی و فرهنگی جهاد دانشگاهی در رفع آسیب‌ها و مشکلات اقتصادی و دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی فرماندار قم حمایت از کالای ایرانی اقتصاد مقاومتی


نظر شما :