انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین جهاددانشگاهی قم و مرکز خدمات حوزه های علمیه استان

۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۵ کد : ۳۳۰۴۱ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۳۵۶
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه قم روز یکشنبه ۱۳ تیرماه در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه همکاری با جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: درعرصه سلامت، معیشت و مسائل فرهنگی همکاری خواهیم داشت لذا باید تبادل نظر شود تا نحوه همکاری در سطح استان را مشخص کنیم.
انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین جهاددانشگاهی قم و مرکز خدمات حوزه های علمیه استان

حجت الاسلام و المسلمین ربانی مهم ترین عرصه همکاری با جهاد دانشگاهی را عرصه سلامت دانست و گفت: عرصه سلامت دقیق و مهم است و در این عرصه شرایط زمانه و زندگی مردم طوری شده است که سلامت برای مردم یک هزینه گزاف است.

وی ادامه داد در دو بخش سلامت و تولید نسل باید همکاری ویژه ای داشته باشیم تا جامعه هدف ما بتواند هزینه های درمان را تامین کند و از پس آن براید.

حجت الاسلام ربانی افزود: امیدواریم بتوانیم از تمام خدمات جهاد دانشگاهی استفاده کنیم و جامعه هدف مرکز خدمات حوزه های علمیه قم هم مانند دیگران از این ظرفیت جهاد دانشگاهی بهره مند شود.

وی تاکید کرد: هر کاری بتوانیم برای جهاد دانشگاهی انجام دهیم دریغ نخواهیم کرد، خدمتی که جهاد دانشگاهی به ما ارائه می‌کند برای ما بسیار ارزشمند است، هرجا که بتوانیم پل ارتباطی جهاد دانشگاهی و نهادهای دیگر باشیم این ارتباط را برقرار خواهیم کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت تامین سلامت مردم در جوامع گفت: در صورتی که تامین سلامت مردم نادیده گرفته شود هر کاری در حوزه تامین رفاه مردم بی نتیجه خواهد بود و رضایت مردم را جلب نخواهد کرد.

دکتر محمد حیدری تامین سلامت مردم را وظیفه دولت دانست و گفت: حتی سرمایه داری ترین کشورهای جهان در بحث سلامت سختگیرانه عمل می کنند و لفظ جیره بندی سلامت را به کار می برند تا سلامت مردم بطور مساوی تامین شود اما متاسفانه این مساله هنوز در کشور ما اجرا نشده است و شاهد اختلاف سطح بهره مندی مردم از امکانات بهداشتی و سلامت در کشور هستیم.

وی ادامه داد: باعث شعف است که مرکز خدمات حوزه های علمیه اهمیت سلامت را درک کرده و امکاناتی فراهم میکند تا یک روحانی با آن توان مالی محدود بتواند با فراغ بال درس بخواند تا بتواند به جامعه خدمت کند.

حیدری افزود: پیش از توسعه تکنیک های درمان ناباروری در ایران مردم برای درمان این عارضه به کشور های خارجی سفر می کردند و با اختلافات فرهنگی و اعتقادی مواجه می شدند، متاسفانه گاه بدون اطلاع خانواده ها برای کمک به موفقیت درمان از نمونه های اهدایی استفاده شده است.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی واحد استان قم تصریح کرد: اعضای جهاد دانشگاهی اهمیت این موضوع را درک کردند و پژوهش های جهادگرانه خود را به خدمتی تبدیل کردند تا به مردم ارائه دهند و ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور به سلامت عمومی جامعه، حفظ جمعیت و پاسداری از فرهنگی غنی ایرانی کمک کرده باشند.

علی حسینی، معاون فرهنگی و سرپست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در این نشست با اشاره به این که قیمت گذاری خدمات جهاد دانشگاهی بر اساس هزینه ها است گفت: خدمات آموزشی به دو روش قابل ارائه است، در روش اول شخص به مراکز آموزشی ما مراجعه می کند و آموزش ببینید و روش دوم این است که دوره خاصی با سفارش مرکز خدمات حوزه های علمیه تدویین و اجرا می‌شود که هزینه آن دوره به کلی متفاوت خواهد بود و هزینه بسیار کمتری برای طلاب خواهد داشت.

لیلا ناصرپور معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در این جلسه به اهمیت اطلاع رسانی خدمات جهاد دانشگاهی و مفاد تفاهم شده در تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: این که افراد تحت پوشش مرکز خدمات حوزه های علمیه قم از این قرارداد اطلاع داشته باشند نکته مهمی است که باید به آن توجه شود، گاه طلاب به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی مراجعه می کنند و از خدمات جهاد دانشگاهی بی اطلاع هستند.

 

 

 

کلید واژه ها: تفاهم نامه مرکز خدمات حوزه های علمیه قم حجت الاسلام و المسلمین ربانی مرکز درمان ناباروری معاونت آموزشی معاونت فرهنگی


نظر شما :