مجوز فعالیت مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان قم اعطا شد

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۵ کد : ۳۱۹۶۳ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۱۱۵۲
مجوز فعالیت مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در آیینی با حضور مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم اعطا شد.
مجوز فعالیت مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان قم اعطا شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این مراسم ضرورت توسعه همکاری های جهاد دانشگاهی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مورد توجه مسئولین حاضر قرار گرفت و زمینه های همکاری مشترک بررسی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در این مراسم گفت: راه اندازی مراکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی از مصوبات شورای عالی اشتغال کشور است و این شورا در چهل و سومین جلسه در سال 1390 ، به استناد بند 37 امور اقتصادی سند چشم انداز بیست ساله کشور ، ماده 4 و 22 برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور ،اقدام به تصویب تاسیس مراکز مشاوره کارآفرینی در کشور کرده است.

مهندس مصطفی کاویانی تقویت اکوسیستم های منطقه ای و توسعه فعالیت های کارآفرینانه، ایجاد بستر لازم برای هدایت کسب و کارهای نوپا، افزایش ضریب موفقیت کسب وکارهای نوپا، هدایت صاحبان سرمایه به فعالیت‌های کارآفرینانه، کمک به بهبود فضای کسب و کار، شکل گیری یک هویت اجتماعی مشترک و جدید حول محور توسعه کارآفرینی در کشور برای گروه های مختلف اجتماعی موثر در دولت و بخش خصوصی، بخش تعاون و جامعه را از اهداف تاسیس مراکز مشاوره کارآفرینی برشمرد.

وی افزود: در استان قم نیز از سال 1394 هیئت فنی این مراکز متشکل از کارشناسان اداره کل ، رئیس و دبیر کانون کارآفرینی استان ، رئیس مرکز رشد دانشگاه قم ، رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی قم ، رئیس صندوق کارآفرینی امید و یک حقوقدان با معرفی پارک علم و فناوری تشکیل شد که وظیفه صدور مجوز و نظارت بر فعالیت آنها را برعهده دارند.

کاویانی ادامه داد: تا کنون 32 جلسه هیات فنی برگزار شده و هم اکنون جهاد دانشگاهی واحد استان قم به عنوان هشتمین مرکز تخصصی در حوزه های مختلف کارآفرینی مجوز مرکز مشاوره کارآفرینی را دریافت کرده است و مجوز یک مرکز نیز در حال صدور است.


رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این نشست گفت: باید محدوده فعالیت هایی که می توانیم بصورت مشترک انجام دهیم را مشخص کنیم تا با همکاری منسجم بتوانیم به ایجاد شغل کمک کنیم.

دکتر محمد حیدری با بیان این که برای ایجاد شغل آموزش کافی نیست گفت: ایجاد بازار و سرمایه گذاری از دیگر ارکان توسعه اشتغال است، در حالی که این دو مقوله از چشم مسئولین دور مانده است.

وی ادامه داد: در جهاد دانشگاهی می توانیم با توسعه مراکز و ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم در دو بعد ارائه خدمت و ایجاد اشتغال در آن مراکز، مفید واقع شویم.

حیدری بر لزوم به اشتراک گذاری منابع دو دستگاه تاکید کرد و گفت: با به اشتراک گذاشتن منابع و هم افزایی بین دو دستگاه می توان خدمات بهتری به مردم ارائه داد و در اجرای رسالت های دستگاه موفق عمل کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم نیز دراین نشست گفت: اعتقاد شخصی من این است که خیلی از مسائل و مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستیم نگاه بخشی و نگاه جزیره ای برخی مدیران است که از امکانات دولت استفاده می کنند و فقط کار دستگاه خودشان را انجام می دهند.

دکتر محمود تقی پور ادامه داد: قطعا هر دستگاهی در انجام هر کاری نقاط قوت و ضعفی دارد، اگر و قوت های دستگاه ها را با هم به اشتراک بگذاریم قطع به یقین حاصل اشتراک نقاط ضعف را پوشش می دهد و کار به نتیجه می رسد.

وی گفت: گاه دستگاه ها ماموریت های مشترکی دارند، بطور مثال ما در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی که رسالت و ماموریتمان آموزش و پژوهش است حتما می توانیم هم پوشانی و هم‌افزایی داشته باشیم.

تقی‌پور با اشاره به ضرورت همکاری های سازمان یافته و منسجم دستگاه های اجرایی گفت: با توجه به گستردگی ماموریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می توانیم یک تفاهم نامه سه جانبه امضا کنیم تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم افزود: کشور مال همه است و هر کدام از دستگاه ها ماموریتی داریم، گاه این ماموریت ها هم پوشانی دارد، گاهی در امتداد هم و گاهی در راستای هم است و باید با تعامل بیشتر خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این نشست گزارشی از فعالیت های شاخص فرهنگی و آموزشی جهاد دانشگاهی ارائه کرد و برای همکاری گسترده با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اعلام آمادگی کرد.

علی حسینی ارائه خدمت به گستره وسیع تری از جامعه را یک هدف متعالی برشمرد و گفت: اگر اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خدماتی را به مردم ارائه می دهند، ما در جهاد دانشگاهی مشتاقیم به ارائه هرچه بیشتر این خدمات به هم استانی هایمان کمک کنیم.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در این نشست با بیان این که دانشگاه های علمی کاربردی و دانشکده های فنی حرفه ای به عنوان تنها دانشگاه‌های مهارتی در کشور شناخته می شوند گفت: ظرفیت بالایی در همکاری جهاد دانشگاهی با اداره کل فنی حرفه ای استان وجود دارد که می توان با امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک هر دو دستگاه را از آن مواهب آن بهره مند کرد.

محمد رستمی با اشاره به فعالیت مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی در مرکز علمی کاربردی این نهاد در زمینه صنعت طراحی و بسته بندی گفت: از نمونه فعالیت های این مرکز برگزاری رویداد صنعت کفش بود که مورد استقبال اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم نیز قرار گرفت.

کلید واژه ها: سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی دفتر قم مرکز نوآوری و شکوفایی (منش) مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی


نظر شما :