رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم:

رویکرد جهاد دانشگاهی در نشست‌های علمی تغییر نگرش در حل بحران‌هاست

۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۲ کد : ۲۴۲۶ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۲۳۰۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم گفت: رویکرد جهاد دانشگاهی در برگزاری نشست های علمی همچون هم اندیشی عش آل محمد (ص)، تغییر نگرش در حل بحران‌هاست.
رویکرد جهاد دانشگاهی در نشست‌های علمی تغییر نگرش در حل بحران‌هاست

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، سید حسن رضوی ظهر امروز در جلسه جمع بندی سلسله نشست‌های هم اندیشی عش آل محمد (ص) در دفتر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم بیان کرد: 5 نشست علمی با همت جهاد دانشگاهی و همراهی دستگاهها همچون هواشناسی و شهرداری و مجموعه طلوع مهر برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم افزود: این نشست ها در قالب سلسله نشست های هم اندیشی عش آل محمد (ص) مسائل و موضوعات و برخی از مشکلات در حوزه مدیریت شهری در قم را ارزیابی کرد.  رویکرد جهاد دانشگاهی در برگزاری نشست های علمی همچون هم اندیشی عش آل محمد (ص)،تغییر نگرش در حل بحران هاست و نگاه ویژه ای به مشکلات و مسائل دارد.

رضوی خاطرنشان کرد: برخی از معضلات با نگاه ملی و استانی حل می شود و قم در برخی از موضوعات در زمینه زیارت و گردشگری و هوشمندسازی و بافت فرسوده می تواند پایلوت کشور باشد.

وی اظهار کرد: در قم فرصت ها و ظرفیت های مهمی وجود دارد که با نگرش علمی می توان به نتایج و دستاوردهای خوبی دست یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم عنوان کرد: ما با برخی از مشکلات و بحث ها در حوزه مدیریت شهری مواجه ایم و باید در سرمایه های اجتماعی به ایجاد آگاهی بپردازیم تا شهروندان نسبت به حقوق و وظایف خود آشنا شوند.   با وجود سازمان های مردم نهاد و نهادهای اثرگذار می توان از این ظرفیت ها به خوبی بهره گیری کرد.

رضوی افزود: نگاه و نگرش مدیران نیز در حل مسائل جایگاه مهمی دارد در شرایط فعلی کشور که در حال تغییر ریل هستیم و وضعیت اقتصادی تا حدی با مشکل مواجه است باید از ظرفیت های بدون استفاده و امکانات بر زمین مانده استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: از این امکانات در قالب اصل 44 و تبصره 19 و ماده 27 در واگذاری پروژه های نمیه تمام می توان استفاده کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم بیان کرد: متاسفانه در مجموعه مدیران کشور و به ویژه استان قم این نگاه نسبت به استفاده از امکانات وجود ندارد در حالی که باید مدیران تغییر رویه را بپذیرند و بدانند حل مشکلات در گرو نگاه به مسائل جدید است.

وی اظهار کرد: امروز دیگر حل مسائل به سبک گذشته امکان پذیر نیست و مدیران باید پذیرای راهکارهای علمی که تجربه شده و مسیر را کوتاه کرده است باشند این راهکارهای علمی به نتایج بهتری ختم می شود.

رضوی عنوان کرد: رفته رفته کشور از سرمایه گذاری به واسطه فروش نفت فاصله می گیرد و باید از سرمایه های خود استان در توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر زیارت در گردشگری حرف نخست را می زند بهترین فرصت برای رونق اقتصادی فراروی ما قرار می دهد اما غالبا به عنوان یک تهدید به آن نگریسته می شود در حالی که فرصت مهمی به شمار می رود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم یادآور شد: آینده نگری اهمیت زیادی در استفاده از فرصت ها دارد و حتی می تواند تهدیدات را به فرصت مبدل کند اگر بخواهیم آینده ای مطمئن داشته باشیم باید براساس داشته ها و تکیه بر توان و استفاده به موقع از ظرفیت ها حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به خروجی نشست های علمی هم اندیشی عش آل محمد (ص) و تلاش های جهاد دانشگاهی باید این گونه نشست ها تداوم داشته باشد از این رو تشکیل دبیرخانه در جهاد دانشگاهی یا سازمان مدیریت برنامه ریزی می تواند خروجی خوبی را از سلسله نشست ها در حل بحران ها داشته باشیم.

رضوی تصریح کرد:مدیران در اجرای تصمیمات به اسناد بالادستی توجه داشته باشند متاسفانه بسیاری از طرح ها در قم شخصی محور شده است و با تغییر مدیریت، سیاست ها تغییر می کند و کاری به اسناد بالادستی ندارند.

کلید واژه ها: نشست نشست تخصصی عش آل محمد خدمات تخصصی معماری و شهرسازی


نظر شما :