/چهل سال خودباوری با جهاد دانشگاهی/

دکتر سمیه برقراری: یک والد کافی باشید نه یک والد کامل

۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۷ کد : ۲۱۴۸۷ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۲۲۸
سمیه برقراری در نشست تعامل سازنده والدین و فرزندان گفت: والد کامل می‌خواهد تمام مسائل زندگی فرزند خود را تحت پوشش قراردهد، در حالیکه والد کافی به تناسب رشد کودک به او استقلال می دهد و حس استقلال را به تدریج در فرزندش پرورش می دهد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم دکتر برقراری برقراری ظهر روز سه شنبه 14 مرداد ماه در نشست تعامل سازنده بین والدین و فرزندان که به مناسبت چهلمین سالگرد جهاددانشگاهی ویژه اعضای این نهاد انقلابی برگزار شد، بحث خود را با طرح این سوال که آیا خود را یک والد کامل می دانید یا یک والد کافی شروع کرد.

وی گفت والد کامل همیشه بدنبال این است که تمام مسائل زندگی فرزند خود را تحت پوشش قرار دهد، به شدت کنترال گرا است و بیش حمایت گری زیادی دارد در حالیکه والد کافی به تناسب رشد کودک به او استقلال می دهد و حس استقلال را به تدریج در فرزندش پرورش می دهد به گونه ای که هنگامیکه فرزند به سن بلوغ رسید داری استقلال کامل می شود.

برقراری گفت: فرزندی که دارای والد کامل است در بزرگسالی دچار اضطراب و ناامنی می شود چرا که در دوران کودکی و نوجوانی به شدت تحت کنترل بوده است و برای انجام امور هیچ استقلالی نداشته است و این عدم استقلال باعث می شود که فرزند در سن 18سالگی دچار اضطراب و ناامنی شده و برای رفع این اضطراب و ناامنی به هر چیز و یا کسی روی می آورد.

وی ادامه داد: والدینی که خودشان دچار اضطراب و استرس هستند، فرزندانشان 2 الی 7 برابر بیشتر نسبت به فرزندانی که والدین آن ها اضطراب ندارند، در معرض اضطراب و استرس می باشند. فرزندانی که با اضطراب رشد می کنند حتی زمانی که ازدواج می کنند نیز این اضطراب و وابستگی را به زندگی زناشویی خود منتقل می کنند.

این مدرس دانشگاه وجود محبت و رفتارهای محبت آمیز در خانواده، داشتن آهنگ مشخص در زندگی خانوادگی، ایجاد رسم و رسوم و سنت، داشتن نقش فعال در روابط زناشویی، بالابردن میزان تاب آوری را از عوامل موفقیت یک خانواده شاد برشمرد.

وی گفت: والدین می بایست نسبت به رفتارهای فرزند نوجوان خود شناخت کافی داشته باشند و اگر عمل و یا رفتار غیر طبیعی مثل از بین رفتن واکنش های هیجانی فرزند خود، افسردگی و گوشه نشینی، از بین رفتن علاقه فرزندشان به فعالیت هایی که قبلا به آن ها علاقه داشته است و... از فرزندشان بروز کرد بدنبال از بین بردن آن باشند و فرزند خود را رها نکنند.

کلید واژه ها: چهل سال خودباوری با جهاد دانشگاهی سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی


نظر شما :