مزیت‎های جدید صنعت چاپ و بسته بندی مغفول واقع شده است

۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۱ کد : ۱۴۲۸۸ آموزشی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۹۲۷
نویسنده خبر: علی شریعتی
رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: مزیت‎های جدید صنعت چاپ و بسته بندی مغفول واقع شده است.
مزیت‎های جدید صنعت چاپ و بسته بندی مغفول واقع شده است

سیده شبنم فاطمی روز سه شنبه 26 آذرماه در آیین اختتامیه رویداد چاره جو که در تالار مرکزی قم برگزار شد، گفت: در ابتدای ورود به عرصه ایده پردازی 5 مزیت استان قم بررسی شد و از میان صنعت چاپ و نشر، دام و طیور، گردشگری، صنعت کفش و سوهان و حلوا، اولین مزیت را برگزیدیم.

وی افزود: یکی از بخش‎هایی که باید به آن پرداخته شود، صنعت نشر و چاپ و بسته بندی است؛ وقتی وارد میدان شدیم، دریافتیم که این دو حوزه چقدر از هم جدا هستند. پیشتر تصور می‌شد که توان ناشران قم در حوزه کتاب است ولی بخش بسته بندی ارزش افزوده بسیاری در توسعه صادرات استان دارد.

رئیس مرکز جامع علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان قم بیان کرد: پتانسیل عظیمی در این بخش وجود دارد که باور آن برای بسیاری مشکل است؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم موضوع رویداد چاره جو را با سیاست مرکز آینده علمی کاربردی قم دنبال کنیم.

وی افزود: این رویداد، اولین رویداد کشوری برای جذب ایده‎ها بوده است فضای این عرصه، فضای رویدادی و کسب و کار و استارتاپی است، در سطح کشور اولین مرکزی بودیم که به این صنعت پرداختیم و تصمیم گرفتیم در کنار صنعت قرار گیریم در حالی که بسیاری از دانشگاه‎های فنی و تخصصی کشور، می توانستند در این عرصه فعالیت کنند ولی متاسفانه کار جدی در این بخش وجود ندارد.

وی با اعلام هشدار جدی نسبت به کمبود فرایندهای تخصصی در این زمینه گفت: در این زمینه خوشبختانه رئیس اتحادیه چاپخانه داران و خرمی رئیس اتحادیه ناشران و موسسه مشاوره و آموزش کسب و کار آبان در کنار این پروژه قرار گرفتند و پیش نشست هایی نیز در این زمینه برگزار شد.

فاطمی اظهارکرد: ادارات دولتی وظیفه گره گشایی از صنعت را دارند کل سیاست‎ها هم در این حوزه چیده می شود ولی در عمل هیچ دغدغه ای برای رفع معضلات ندارند. البته باید گفت که دغدغه ها به حدی است که نمی توانند به شکل رسمی به این حوزه بپردازند.

وی خطاب به ایده پردازان گفت: ظرفیت ها و پتانسیل ها بسیار است و اگر با ایده وارد شوید در همین وضعیت رکود و اشتغال می توانید از نظر مالی تجربیات موفقی را تجربه کنید.

کلید واژه ها: رویداد چاره جو رویداد اختتامیه


نظر شما :