سرپرست معاونت پژوهشی جها دانشگاهی قم:

یارانه درمان ناباروری حق مردم است

۲۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۳ کد : ۱۳۰۹۱ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۵۸۳
نویسنده خبر: علی شریعتی
سرپرست معاونت پژوهشی جها دانشگاهی قم با درخواست از فرماندار در جهت رفع موانع پژوهشی عنوان کرد: اگر چه در سالهای اخیر به پژوهش نگاه ویژه‌ای می‌شود اما همچنان کاستی هایی وجود دارد.
یارانه درمان ناباروری حق مردم است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم لیلا ناصرپور روز یکشنبه ۱۹ آبان ماه در دیدار اعضای جهاد دانشگاهی با فرماندار قم تصریح کرد: خودکفایی کشور از دل پژوهش بیرون می‌آید و خدمات تخصصی و پژوهش‌ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف و توسعه دارد.

ناصرپور عنوان کرد: فعالیت‌های گسترده‌ای بر حوزه پژوهش انجام می‌شود با وجود تاکیدات زیادی در این حوزه، زیربناهای لازم و بوجه تحقیقاتی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور فراهم نیست.

وی اظهار کرد: در جهاد در بخش پژوهش، کارهای تخصصی زیادی شامل آی تی و شهرسازی و ناباروی انجام می‌شود امید است با سرمایه گذاری در این بخش‌ها بتوانیم به خودکفایی برسیم.

معاون پژوهشی جها دانشگاهی قم عنوان کرد: مرکز درمان ناباوری بیش از ده سال به مردم خدماتی را ارائه می‌دهد و تجهیزات و امکانات خوبی در این بخش فراهم شده و ظرفیت مهمی به شمار می‌رود و نیاز استان و بخشی از نیاز استان‌های همجوار و بین الملل را تامین می‌کند.

وی گفت: شیفت عصر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی ظرفیت خوبی برای ارائه خدمات درمانی دارد، اما در این شیفت ارائه خدمتی نداریم و تقاضا می‌کنیم فرمانداری مساعدت نماید تا یک مجموعه جراحی محدود در این شیفت ایجاد شود.

ناصرپور بیان کرد: همچنین طرحی برای امداد و اورژانس بانوان داریم که هنوز پاسخی به این طرح نداده اند که امیدواریم همراهی لازم را در تحقق طرح‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های مهم طرح تحول سلامت، خدمت رسانی به زوجین نابارور است با توجه به تاکیدات رهبری برای گسترش نسل، قبلا دولت یارانه‌ای را برای زوجین قرار می‌داد، طبق نظرسنجی یکی از دلایلی که پیگیر مسئله یارانه درمان ناباروری هستیم وضعیت اقتصادی خانواده هاست.

معاون پژوهشی جها دانشگاهی قم عنوان کرد: در سال 95 طبق قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی، زوجین از این یارانه استفاده می‌کردند، اما در انتهای سال 95 این یارانه با آغاز به کار مراکز دولتی قطع شد در حالی که مطالبه بیماران و افراد بی بضات، همراهی مسئولان است.

کلید واژه ها: دیدار فرماندار مرکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی پژوهش


نظر شما :