مسئول گروه مامایی مرکز درمان ناباروری رویا:

ناباروری نباید معضل خانواده‌ها باشد

۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۱ کد : ۱۱۴۴۱ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۹۰۰
نویسنده خبر: علی شریعتی
مسئول گروه مامایی مرکز درمان ناباروری رویا گفت: در سال های گذشته خدمات آزمایشگاهی برای لقاح مصنوعی، روزنه های امید را برای زوج های نابارور بوجود آورده است. 
ناباروری نباید معضل خانواده‌ها باشد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم معصومه جانبازی با بیان اینکه معضل ناباروری در خانواده ها مشکلات زیادی ایجاد کرده و گاه منجر به جدایی یا ناخوشنودی در خانواده شده است، اظهار کرد: در سال های اخیرخدمات آزمایشگاهی برای لقاح مصنوعی انجام شده که روزنه های امید را برای زوج های نابارور بوجود آورده است. از این خدمات می توان به IUI و IVF اشاره کرد. ابتدایی ترین روش درمان نازایی IUI است که از طریق تزریق نطفه صورت می گیرد وخدمات پیچیده تر از جمله IVF به صورت آزمایشگاهی ارائه می شود.

جانبازی افزود: از دیگر خدمات می توان به PGD اشاره کرد که به معنای تشخیص ژنتیکی  پیش از انتقال جنین به رحم است و ارجحیت آن برای خانم هایی است که سن بالایی دارند.

وی در توضیح PGD بیان کرد: قبل از انتقال جنین به رحم، دو الی سه سلول از جنین، زیر آزمایش های کروموزمی قرار می گیرد و اگر تشخیص داده شود که جنین ناسالم است به باقی مانده سلول‌ها فرصت می دهیم تا نقص خود را جبران کنند و اگر جنین کاملا ناسالم باشد از انتقال آن به رحم جلوگیری می شود.

مسئول گروه مامایی مرکز درمان ناباروری رویا در توضیح خدمات این مرکز فوق تخصصی گفت: مرکز درمان ناباروری رویا نزدیک به 12 سال است که خدمات IUI ، IVF و PGD را به مراجعین ارائه می دهد. میزان موفقیت درمان زوج های نابارور در پیشرفته ترین مراکز دنیا بین30 تا 40 درصد است و مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی در بعضی ماه ها به 60 درصد نیز رسیده است. این مرکز در زمینه های  IUI و IVF به نتیجه های خوبی رسیده و در کنار آن خدمات آزمایشگاهی PGD را برای زوج ها انجام می دهد.

معصومه جانبازی با اشاره به دغدغه متخصصین مرکز رویا برای درمان مراجعین در مدت کوتاه و با هزینه کم گفت: متخصصین این مرکز ضمن حفظ کیفیت بالای درمان همواره در تلاشند در هزینه های درمانی صرفه جویی شود تا فشاری به مراجعین وارد نشود.

وی ادامه داد: جبران مشکلات و صدماتی که ناباروری به خانواده ها وارد میکند گاه از توان اعضای خانواده خارج می شود و متخصصین مرکز رویا به خوبی این مشکلات را درک می‌کنند و با اعتقاد به این که ناباروری نباید معضل خانواده ها باشد تمام توان خود را برای حل این مشکل به کار می‌گیرند.

 

وبسایت مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری رویا (جهاد دانشگاهی)

کلید واژه ها: مرکز درمان ناباروری


نظر شما :