همکاری جهاددانشگاهی قم با شهرداری در زمینه تصفیه پساب شهری

۰۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰ کد : ۹۵۱ پژوهش و فناوری
تعداد بازدید:۸۰۰
معاون خدمات شهری شهرداری قم از حضور جدی جهاددانشگاهی در زمینه حل مشکلات مرتبط به پساب‎های شهری و آب حاصل از فرایند تصفیه خانه و... در زمینه حل مشکلات مرتبط به کمبود منابع آبی استقبال کرد.
همکاری جهاددانشگاهی قم با شهرداری در زمینه تصفیه پساب شهری
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، دکتر محمد حیدری رئیس واحد به همراه دکتر میرزایی رئیس پژوهشکده علوم پایه کاربردی جهاددانشگاهی و کارشناسان این پژوهشکده با حضور در شهرداری قم با امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم دیدار و گفت وگو کردند.
 
در ابتدای این دیدار دکتر حیدری با اشاره به ظرفیت های بالقوه و بالفعل جهاددانشگاهی در حل مشکلات بزرگ کشور از جمله مشکلات زیست محیطی و اصلاح ساختارهای علمی، فنی و صنعتی در زمینه های مختلف به تشریح فعالیت های جهاد دانشگاهی در عرصه توسعه صنعت تصفیه آب و فاضلاب و آلودگی های نفتی پرداخت.
 
وی به مسئولیت هایی که شورای عالی انقلاب فرهنگی بر دوش جهاددانشگاهی قرار داده اشاره کرد و تدوین نقشه جامع علمی کشور، ساخت آب شیرین کن برای استفاده بهینه از منابع آبی و توسعه صنعت ریلی کشور را از جمله این مسئولیت ها برشمرد.
 
در ادامه دکتر سعید میرزایی نیز به ارایه توضیحاتی در خصوص موفقیت های چشمگیر جهاددانشگاهی در عرصه علمی تحقیقاتی و اجرایی در مناطق مختلف کشور به خصوص ارایه شیوه بدیع بیولوژیکی در رفع لکه های نفتی و لجن های حفاری پرداخت.
 
همچنین  معاون خدمات شهری قم با اشاره به نیازهای شهرداری قم در زمینه استفاده بهینه از آب های روان و پساب های شهری گفت: از سال گذشته فراخوانی برای اجرای طرح های تصفیه پساب در قم انجام شد و امیدواریم که با استفاده از بهترین تکنیک های روز و روش های مختلف از جمله تجربیات جهاددانشگاهی بتوانیم از منابع آبی محدود خود بهترین استفاده را ببریم.
 
وی افزود: روان آب های داخل شهر و آب خاکستری که حاصل فرایندهای مخلتف است نیازمند برنامه ریزی جدی برای استحصال آب مناسب جهت بهره برداری های هدفمند است.
سامع اظهارکرد: خروجی آب تصفیه خانه ها و روان آب ها دو پروژه ای است که قطعا می تواند با حضور جهاددانشگاهی و فعالان تحقیقاتی و عملیاتی این نهاد انقلابی در استان قم با بهره روی بالایی همراه شود و مشکلات بسیاری را در استان حل کند.
 

نظر شما :