تفاهم نامه همکاری جهاد دانشگاهی قم و دانشگاه حضرت معصومه (س) مبادله شد

۰۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۹ کد : ۹۱۳۷ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۲۹۴
نویسنده خبر: علی شریعتی
تفاهم نامه همکاری جهاد دانشگاهی و دانشگاه حضرت معصومه (س) در نشستی که در حاشیه بازدید رئیس این دانشگاه از فعالیت های پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم مبادله شد.
تفاهم نامه همکاری جهاد دانشگاهی قم و دانشگاه حضرت معصومه (س) مبادله شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی استان قم در نشستی که در حاشیه بازدید رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) از فعالیت های پژوهشی جهاد دانشگاهی برگزار شد از حضور جهاد دانشگاهی در دانشگاه حضرت معصومه (س) ابراز خرسندی کرد و گفت: مسئولین دانشگاه حضرت معصومه (س) به خوبی با جهاد دانشگاهی همکاری می‌کنند و دانشجویان این دانشگاه نیز حضور پرشوری در برنامه های شعبه جهاد دانشگاهی در این دانشگاه دارند.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی به علاقه ذاتی جهاد دانشگاهی برای انجام اموری که متولی ندارد اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی فعالیت هایی را که متولی دارد آغاز نمی‌کند بلکه همیشه سعی دارد کاری را انجام دهد که در سازمان ها و نهاد های دیگر عملیاتی نمیشود.

وی به فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی در دانشگاه های سطح استان اشاره کرد و افزود: فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی تکرار فعالیت های فرهنگی دانشگاه و نهاد های زیرمجموعه آن نیست بلکه این فعالیت ها کمکی برای دانشگاه است که به عنوان مثال می‌توان به برگزاری کارگاه های متعدد با موضوع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد.

لیلا ناصرپور، سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم در این نشست از حضور رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) و هیئت همراه در جهاد دانشگاهی ابراز خرسندی کرد و به معرفی فعالیت های پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم پرداخت.

ناصرپور با بیان این که معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی از گروه های پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی تشکیل شده است گفت: گروه های پژوهشی سلول های بنیادی مزانشیم، بیولوژی تولید مثل، ژنتیک ژن وران و مراکز خدمات تخصصی معماری و شهرسازی، فناوری اطلاعات پزشکی، مرکز خدمات تخصصی دورا پزشکی، مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره و مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری در استان قم بدنه معاونت پژوهشی را تشکیل می‌دهند.

وی به اخذ گواهینامه IPD برای مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان قم (رویا) اشاره کرد و گفت: خدمات درمانی جهاد قم فراتر از استاندارد های بین المللی به بیماران ارائه می‌شود و مراجعه بیماران خارجی به این مرکز گواه این مدعا است.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم مرکز درمان ناباروی (رویا) را از بهترین مراکز درمانی کشور و منطقه دانست و گفت: نرخ موفقیت اعمال جراحی درمان ناباروری در دنیا 30% است اما مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم (رویا) توانسته است این نرخ را به 45% افزایش دهد.

وی به مشکلات ژنتیکی برخی مراجعین مرکز (رویا) اشاره کرد و افزود در این مرکز آزمایشات ژنتیکی PGD برای مراجعین و متقاضیان انجام می‌شود تا فرزندان با سلامت کامل به دنیا بیایند و با بیماری یا نواقص مادرزادی مواجه نشوند.

علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم نیز در این نشست به معرفی تشکیلات و فعالیت های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی پرداخت.

حسینی در ادامه به فعالیت های آموزشی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: آموزش های کوتاه مدت و مهارت محور جهاد دانشگاهی در هفت گروه و در چهار مرکز آموزشی در سطح شهر به علاقه مندان ارائه می‌شود.

وی آغاز فعالیت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی را از توفیقات سال گذشته جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور اسفندماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور در استان قم برگزار شد و حدود 3000 نفر از ساکنین قم در این آزمون شرکت کردند.

حسینی با تاکید بر این که تمامی مراحل برگزاری آزمون استخدامی در جهاد دانشگاهی انجام میشود افزود: جهاد دانشگاهی در ماه آتی نیز آزمون استخدامی مشاغل عملیاتی آتشنشانی را برای جذب 4000 نیرو در سراسر کشور برگزار خواهد کرد.

دکتر ابراهیم عبدی پور فرد رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) در حاشیه بازدید از فعالیت های پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم فعالیت های جهاد دانشگاهی را سودمند و موثر برشمرد و گفت: در سال های گذشته از همراهی جهاد بهره مند بوده ایم و به آن افتخار می‌کنیم.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) ادامه داد در تمام حوزه هایی که در این نشست مطرح شد می‌توانیم از حضور دوستان جهادگر بهره مند شویم.

وی با بیان این که در خیلی بخش ها می‌توان هم افزایی کنیم و امکانات را برای یکدیگر به اشتراک بگذاریم گفت: ساختمان جدیدی در دانشگاه حضرت معصومه (س) در حال بهره برداری است و خوشحال می‌شویم از همکاری جهاد دانشگاهی در برگزاری دوره های مهارت محور در آن ساختمان بهره مند شویم.

گفتنی است همکاری در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی همچون بهره مندی دانشجویان از دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی، استفاده کارکنان، اساتید و خانواده های کارمندان دانشگاه از امکانات آموزشی پژوهشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی، چاپ، تدوین و تالیف کتب، مقالات، اسناد و مدارک علمی در انتشارات جهاد دانشگاهی از جمله مفاد تفاهم نامه هکاری جهاد دانشگاهی با دانشگاه حضرت معصومه (س) است.

کلید واژه ها: بازدید تفاهم نامه دانشگاه حضرت معصومه (س) شعب جهاددانشگاهی


نظر شما :