انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری دانشگاه قم و جهاد دانشگاهی استان

۰۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۹ کد : ۴۸۱۱۶ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۴۳۸
تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه قم و جهاد دانشگاهی واحد قم به‌منظور ایجاد و گسترش همفکری و همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، فناوری، نوآوری منعقد شد.
انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری دانشگاه قم و جهاد دانشگاهی استان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم به‌منظور ایجاد و گسترش همفکری و همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، فناوری، نوآوری و تجاری‌سازی تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه قم به نمایندگی حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، رئیس دانشگاه قم و جهاد دانشگاهی واحد استان قم به نمایندگی دکتر محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی قم، ششم شهریورماه در مرکز آموزش فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی قم امضا شد.

تعهدات مشترک این تفاهم‌نامه به شرح زیر است:

- برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت عمومی و تخصصی به‌منظور ارتقای توان علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، اجتماعی اساتید، کارکنان و دانشجویان توسط طرفین.

- برگزاری سمینارها، نشست‌ها، همایش‌ها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های علمی آموزشی فرهنگی و کارآفرینی کوتاه‌مدت، بلندمدت و مهارت‌آموزی برای اساتید، کارکنان و دانشجویان به‌صورت مشترک.

- برگزاری رویدادها و جشنواره‌های مشترک فناورانه و نوآورانه مطابق با نیازهای جامعه هدف.

- انجام بازدیدهای علمی و فرهنگی برای اساتید، کارکنان، دانشجویان و همچنین برگزاری تورهای فناوری و شغلی از فعالیت‌های جهاد و دانشگاه و همچنین برگزاری اردوهای تفریحی با محوریت‌های دینی و مذهبی و گردشگری در جهت تقویت روحیه دانشجویان.

- برگزاری نمایشگاه‌های علمی، هنری و فرهنگی و فناورانه به‌صورت مشترک با دانشگاه یا توسط جهاد.

- استفاده متقابل جهاد و دانشگاه از آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی یکدیگر.

- همکاری در تولید محتواهای آموزشی عمومی و تخصصی و مهارتی در زمینه‌های مشترک.

- انجام پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی و پژوهشی و فرهنگی فناورانه مشترک در راستای اهداف مشترک طرفین.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه با عرض تبریک به‌مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: از همکاری‌های جهاد دانشگاهی با دانشگاه قم تقدیر می‌کنیم و امیدواریم امضای تفاهم‌نامه همزمان با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی نقطه عطفی در ایجاد شادی و نشاط در دانشجویان باشد و فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی، آموزشی و سایر مهارت‌ها توسط جهاد دانشگاهی به دانشجویان منتقل شود.

رئیس دانشگاه قم با اشاره به همکاری‌های دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا با دانشگاه قم، ابراز امیدواری کرد که خبرگزاری‌های جهاد دانشگاهی مسیر شهدای خبرنگار را ادامه دهند و در مسیر اعتلای نظام جمهوری اسلامی و پوشش اخبار امیدآفرین نسبت به آینده گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید با تحلیل واقع‌بینانه و نواندیشانه موجب تنویر افکار و روشنفکری شوند، ادامه داد: خبر جبهه وسیع و گسترده‌ای است که خبرنگاران در خط مقدم این جبهه هستند و در مسیر اعتلای صحیح انقلاب قدم برمی‌‎دارند.

محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی قم در ادامه با اشاره به سابقه همکاری درخشان با دانشگاه قم اشاره کرد و گفت: انسجام نیروهای دانشگاهی و استفاده از استعداد دانشگاهیان از جمله مأموریت‌هایی بود که در بدو تأسیس به جهاد دانشگاهی محول شد.

وی ادامه داد: به‌دلیل حضور فعالان جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها از بدو ورود دانشجویان افراد با استعداد شناسایی می‌شوند و محیط مناسبی به لحاظ ابزارآلات، آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌ها و اساتید مبرز جهاد دانشگاهی در اختیار دانشجویان دغدغه‌مند قرار می‌گیرد و با هدف تقویت دید نوآورانه با توجه به نیازهای جامعه آموزش می‌بینند.

علی حسینی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم نیز بیان کرد: متأسفانه در این دو سال کرونا به حوزه فعالیت‌های دانشگاهی آسیب‌های زیادی وارد شد که امسال در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده و نقطه‌ای که مغفول مانده هویت دانشجویی است که جهاد تبیین ما را به این سمت می‌برد که روی هویت دانشجویان تمرکز کنیم.

وی ادامه داد:  هدف‌گذاری آموزش و تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی صورت گرفته و برنامه‌های ویژه‌ای تدوین کرده‌ایم تا بتوانیم نیروهایی متعهد، کارآمد و با روحیه جهادی در حوزه‌های مختلف به جامعه تحویل دهیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم با اشاره به اینکه ما بر مهارت‌افزایی دانشجویان تأکید داریم و مسیرهای شغلی را تعریف کردیم که به اشتغال‌پذیر کردن منجر می‌شود، افزود: ما باید بدانیم هر دانشجو دارای چه استعداد و توانایی ویژه‌ای است که آن را تقویت کرده و براساس همان تخصص و مهارت دانشجو نقش‌های مختلفی را به او واگذار کنیم.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها برای جلوگیری از موازی‌کاری‌ها و تعاملات بیشتر میان نهادها، کانون‌ها و تشکل‌ها و انجمن‌های دانشگاه‌ها نقش تسهیل‌گری ایفا می‌کند و همواره آمادگی همکاری با بخش‌های مختلف دانشگاه‌ها را دارد.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست از مجموعه خبرگزاری ایکنا و ایسنا به ‌جهت همکاری شایسته با دانشگاه قم تقدیر شد.

کلید واژه ها: تفاهم نامه ایسنا ایکنا رئیس دانشگاه قم دانشگاه قم


نظر شما :