دبیر ستاد سلول های بنیادی از فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی قم بازدید کرد

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۵ کد : ۴۱۵۶۹ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۹۷
امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد سلول های بنیادی در سفر خود به قم از فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم بازدید و با تیم پژوهشی این واحد سازمانی گفت‌وگو کرد.
دبیر ستاد سلول های بنیادی از فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی قم بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر امیرعلی حمیدیه در حاشیه بازدید از فعالیت های پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم، با اشاره به اینکه امروز در کشور نیازمند افراد دلسوز هستیم، اظهار کرد: خوشبختانه در جهاد دانشگاهی شاهد حضور این گونه افراد هستیم.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه سلول‌های بنیادی عملکرد بسیار موفقی داشته است، عنوان کرد: کار عقب افتاده در حوزه ناباروری بسیار است و توجه به این موضوعات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دبیر ستاد سلول های بنیادی با اشاره به تایید طرح جوانی جمعیت توسط مجلس، مطرح کرد: اتفاق خوبی که پس از تایید طرح رخ داد، اختصاص پنج درصدی بودجه معاونت علمی در حوزه درمان ناباروری و فرزندآوری است.

وی ادامه داد: طرح تولید IPS، تولید تخمک و اسپرم، مهندسی بافت رحم، مهندسی بافت تخمدان و مهندسی بافت بیضه ازجمله موضوعاتی است که پیگیری آن بسیار حائز اهمیت است.

حمیدیه با بیان اینکه برخی امور در بسیاری از مراکز درحال انجام و پیگیری است و امروز نیازمند طرح‌های جدید و نوآورانه هستیم، خاطرنشان کرد: سرطان تخمدان، سرطان رحم، سرطان بیضه، سرطان دهانه رحم و ... ازجمله مواردی است که باید با جدیت بسیار زیادی پیگیری شود.

 

جهاد دانشگاهی به دنبال رقابت نیست، به دنبال حل مشکلات روی زمین مانده است

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در این دیدار با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی قم یک واحد سازمانی تازه تاسیس است، اظهار کرد: طول مدت فعالیت این نهاد در قم به حدود 19 سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه در بحث پزشکی و سلول‌های بنیادی نیز فعالیت‌هایی داشته‌ایم، عنوان کرد: با تلاش و انگیزه مطلوبی که وجود دارد، توانسته‌ایم در زمینه سلول‌های بنیادی فعالیت داشته باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی قم با اشاره به اینکه در شرایط فعلی یکی از چالش‌های ما کمبود محیط و فضا برای فعالیت است، مطرح کرد: نمی‌خواهیم در امور جهاد دانشگاهی با مجموعه‌ای رقابت کنیم، بلکه به دنبال این هستیم که اقداماتی که مورد غفلت واقع شده است را پیگیری کنیم.

کلید واژه ها: سلول های بنیادی گروه پژوهشی سلول های بنیادی مزانشیم بازدید


نظر شما :