بوم کسب‌وکار نقشه راه تحول در کسب‌وکار است

۰۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰ کد : ۳۷۲۶۶ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۵۹۴
دومین وبینار از سلسله وبینارهای رویداد بانوی کارآفرین با عنوان "آشنایی با بوم کسب‌وکار" با هدف توانمندسازی علاقمندان به حوزه کسب وکار طی همکاری مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی استان قم و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم برگزار شد.
بوم کسب‌وکار نقشه راه تحول در کسب‌وکار است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محسن سلطانی مدرس این وبینار گفت: بوم کسب‌وکار همان نقشه راهی است که شما را از بیراهه رفتن دور می‌کند، کسب وکارتان را متحول می‌کند و کمک می‌کند که با یک نگاه یکپارچه بتوانید کسب‌وکارتان را مدیریت کنید.

سلطانی افزود: بوم کسب وکار برنامه‌ای است که شما را کمک می‌کند تا به ارزش مورد نظر از کسب‌وکارتان برسید. پر واضح هست که بوم کسب وکار با بیزنس‌پلن متفاوت است بوم کسب وکار مانند یک برنامه است که می‌توانید آن را به دیوار اتاقتان بزنید و هر روز صبح با یک نگاه به آن کارتان را شروع نمایید اما بحث بیزنس پلن کمی متفاوت است و یک پرونده کامل است با تمام جزئیات از تمامی فعالیت‌هایی است که قرار است در یک کسب وکار انجام دهید.

مشاور و مدرس کارآفرینی اضافه کرد: بوم کسب وکار بخش‌های مختلفی دارد و ضرورت دارد برای شروع هر کسب‌وکاری تکمیل گردد و شامل بخش بندی مشتریان، ارتباط با مشتریان، ارزش پیشنهادی، فعالیت‌های کلیدی، همکاران کلیدی، کانال‌های ارتباطی، منابع کلیدی، جریان درآمدی کسب وکار، ساختار هزینه‌های کسب وکار می‌باشد و واضح است که این موارد دید شما را نسبت به و کارتان روشن می‌کند.

در ادامه سلطانی گفت: مشتری همان کسی است که لازم است او را متقاعد کنید و سر ذوق بیاورید تا از شما خرید کند.

سلطانی افزود: به ارزشی که برندها انتظار دریافت آن را در ذهن مشتری ایجاد می‌کنند ارزش پیشنهادی می‌گویند و باید به ارزش‌های پیشنهادی در کسب وکارتان توجه ویژه داشته باشید چرا که این ارزش‌ها یا جنبه عملکردی دارند یا جنبه احساسی و گاهی نیز جنبه اقتصادی دارند. در کل با ایجاد این ارزش‌ها شما حس خوبی را برای مشتریان خود ایجاد می‌کنید.

در ادامه سلطانی مباحث مربوط ماهیت مدل کسب وکار ، بوم مدل کسب وکار، مزایای استفاده و نحوه خلق مدل کسب‌وکار، نحوه ارتباط با مشتریان، حفظ مشتریان، توزیع محصولات و فروش محصولات و نیز یک نمونه مدل موفق یک تولیدی پوشاک را تشریح کرد و به سوالات شرکت کنندگان وبینار پرداخت.

شایان ذکر است رویداد بانوی کارآفرین در حوزه پوشاک در استان قم به صورت مشترک توسط کمیته امداد قم و مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی در حال برگزاری است و علاقمندان می‌توانند ایده‌های خود را تا تاریخ 20 آبان ماه به دبیرخانه این رویداد به آدرس https://formaloo.com/banookaridea ارسال نمایند.

همچنین علاقه مندان به بهره برداری از وبینار های رایگان این رویداد می توانند جهت ثبت نام آدرس https://formaloo.com/banookarwb مراجعه کنند.

کلید واژه ها: بانوی کارآفرین رویداد کمیته امداد امام خمینی (ره)


نظر شما :