کمیته علمی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی موانع پیشرفت را بررسی کرد

۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۷ کد : ۳۷۰۱۶ آموزشی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۹۴۳
جلسه کمیته علمی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم روز دوشنبه ۲۶ مهرماه با حضور مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی استان قم، اعضای هیئت علمی و مدیر گروه مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت دانشگاه قم در محل دبیرخانه دفتر مشاغل خانگی استان قم برگزار شد.
کمیته علمی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی موانع پیشرفت را بررسی کرد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این جلسه یاسر شریفی، مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی استان قم ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده در این طرح در خصوص موانع و چالش‌های موجود مواردی را بیان کرد.

دکتر سید عبدالرضا موسوی عضو هیئت علمی و مدیرگروه دانشکده مدیریت دانشگاه قم نیز در این دیدار در خصوص تجارب سایر کشورها در حوزه مشاغل خانگی گفت: در سایر کشورها یک متولی اختصاصی برای رسیدن به هدف در هر کشور تلاش می کنند و اطلاعات و داده ها و پژوهش ها و موارد اجرایی از طریق ای کانال صورت می گیرد و جهاد به عنوان مجری می تواند این مدل را در کشور پیاده نماید.

دکتر رحیم فوکردی عضو هیئت علمی دانشگاه قم نیز در ادامه این نشست در خصوص نقش کلیدی پیشران‌ها در طرح مشاغل خانگی نکاتی را بیان کرد، به تشریح اهمیت شبکه سازی مشاغل خانگی پرداخت و گام های ضروری در خصوص توانمندی و مهارت های متقاضیان را ارائه کرد.

در این نشست فهرست نیازهای متقاضیان و چالش های پیشرانان طرح و راهکارهای پیشنهادی برای رفع آن  بررسی و در پایان مقرر شد مدلی مفهومی که بتواند چالش های مطرح شده را پوشش دهد در جلسه آتی بعد از جمع بندی های صورت گرفته توسط اعضای کمیته ارائه و بررسی شود.

شایان ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی در 31 استان در حال اجرا است.

کلید واژه ها: الگوی نوین مشاغل خانگی


نظر شما :