کتاب "راهبران توحید" منتشر شد

۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۲ کد : ۳۴۹۹۹ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۴۹۲
راضیه سادات سیّد خراسانی فارغ التحصیل دروس حوزوی سطح چهار جامعة الزهرا (س)  نویسنده کتاب راهبران توحید که توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم به انتشار رسیده است، در مراسم رونمایی از اثر خود که بصورت مجازی برگزار شد گفت: مطالعه و بررسی حرکت پیامبران، ما را به شناخت بهتری نسبت به آنان رهنمون می کند و در این راستا انسان را به پیمودن مسیر آنان ترغیب می کند که خود به سعادت شخص منتهی می شود.
کتاب "راهبران توحید" منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم سیدخراسانی در این مراسم گفت: به گواه تاریخ پیامبران الهی بهترین افراد بشر بودند که از سوی خداوند برای هدایت مردم و دعوت به توحید مبعوث شدند. انبیاء مسئولیت راهبری جامعه انسانی را برعهده داشتند و دعوت آنان با بعثت آغاز شد. پیامبران الهی در طول عصرهای مختلف راهنمایان بشر بودند که با کوششی پیگیر و نهضتی فراگیر، مردم را از شرک و بت پرستی نجات داده و به سرمنزل توحید و یکتاپرستی و مکارم اخلاقی راهنمایی کرده‌اند. آنان در طول حیات خود در برابر ظلم و ستم ستمگران و کف ر کافران، مردانه ایستادند و مردم را به عدالت و ظلمگریزی فراخواندند.

فارغ التحصیل رشته تفسیر تطبیقی ادامه داد: بهترین و مهمترین منبع مطالعه و شناخت پیامبران الهی قرآن کریم است. این کتاب آسمانی ما را با زندگانی، راه و منش آن بزرگواران آشنا می سازد و از تحریفات صورت گرفته در کتاب های پیشین همچون تورات و انجیل پرده برمی‌دارد. در این کتاب ها افسانه‌های پوچ و بی‌اساسی درباره پیامبران الهی نقل شده که از ساحت مقدّس آنان به دور است. قرآن کریم با حکایت روایتی درست از زندگی پیامبران گذشته ضمن پندآموزی، دامان آنان را از آنچه در کتب تحریف شده پیشین به آنان نسبت داده شده، منزه و مبرّا کرده است.

نویسنده کتاب راهبران توحید تاکید کرد: ضمن عدم ادعای خالی بودن این اثر از نقص و کاستی اما تلاش شده به آیات مرتبط با انبیاء به صورت مستقل و جامع پرداخته شود تا همه‌ی مطالب مستند به آیات قرآن کریم باشد. کتاب حاضر منبع مناسبی برای معرفی آیات پیامبران در شئون مختلف زندگی آنان است؛ چراکه تلاش شده شمار فراوانی از آیات مرتبط با پیامبران بیان شود تا خواننده محترم پس مطالعه مطالب گوناگون کتاب با منظومه‌ای از آیات نبوت آشنا شود. این جنبه موجب نوآوری کتاب حاضر شده است.

وی با بیان این که این کتاب در چهار بخش سامان یافته است گفت: بخش اول به چیستی نبوت و رسالت می پردازد و به طور کلی مباحث شناخت نهضت پیامبران، هماهنگی مکتب آنان، تفاوت نبی و رسول، تفاوت پیامبران با نوابغ و راه های اثبات نبوت و رسالت پیامبران بیان میشود.

راضیه سادات سیدخراسانی افزود: بخش دوم به ویژگی های پیامبران و نحوه رفتار مردم با آنان اختصاص دارد. فصل نخست به ویژگی های اختصاصی پیامبران، فصل دوم به ویژگی های مشترک آنان و فصل سوم به چگونگی رفتار مردم با پیامبران الهی میپردازد.

وی بیان کرد: بخش سوم در قالب دو فصل به تبیین تفصیلی اهداف و اصول بعثت پیامبران می‌پردازد. در فصل اول اهداف اساسی پیامبران مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد و به اهدافی مانند تعلیم و تزکیه، دعوت به توحید، مبارزه با طاغوت و دعوت به معاد اشاره می شود. در فصل دوم به شرح اصول دعوت پیامبران می پردازد و اصولی از قبیل اصل کرامت انسان، اصل آزادی و اختیار و اصل تعقل بررسی می شود.

سیدخراسانی در پایان با بیان این که بخش چهارم در سه فصل عوامل، آثار و موانع پیروی از پیامبران بیان می شود گفت: فصل اول به عواملی مانند معارف بلند وحیانی و پاسخگویی به تمام نیازهای بشر و فصل دوم به آثار فردی و اجتماعی تبعیت از پیامبران اختصاص دارد. موانع پیروی از پیامبران در فصل سوم تبیین می‌شود.

گفتنی است این کتاب در 157 صفحه و قیمت 400 هزار ریال و در هزار نسخه به بازار نشر راه یافته است.

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :