مددجویان مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری حرفه‌آموز می‌شوند

۱۰ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۹ کد : ۳۲۷۸۷ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۹۱۹
جلسه هماهنگی حرفه آموزی مددجویان مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور معاونین و مدیران جهاد دانشگاهی قم روز چهارشنبه ۹ تیرماه در دفتر معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی برگزار شد.
مددجویان مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری حرفه‌آموز می‌شوند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این جلسه ظرفیت‌های همکاری فرهنگی و آموزشی جهاد دانشگاهی قم و مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری دانشگاه علوم پزشکی قم بررسی شد.

در ابتدای جلسه دکتر محمدجواد سلمی زاده پزشک مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری با اشاره به گروه‌های بیمار پرخطر جامعه گفت: جامعه هدف این مرکز بیمارن پرخطر مانند HIV+ ‌ها و افراد مبتلا به بیماری‌های سل و هپاتیت هستند و هر بیمار HIV+ می‌تواند در سال سلامت  10 نفر را در جامعه تهدید نماید.

سلمی زاده افزود: خدمات مشاوره ای و آموزشی و درمانی و مددکاری را در مرکز مشاوره و با مساعدت‌های دانشگاه علوم پزشکی برای این بیماران در این مرکز انجام می‌دهیم و باتوجه به اینکه حدود 70 تا 80 درصد این افراد چار مشکلات معیشتی شدیدی هستند نیازمند مهارت آموزی و توانمندسازی آنان هستیم و بسیار علاقه مند هستیم باتوجه به تجربه جهاد دانشگاهی قم در حوزه توانمندسازی و مهارت آموزی از این ظرفیت ارزنده در استان استفاده کنیم.

سرپرست معاونت آموزش جهاد دانشگاهی قم با اشاره به آمادگی همکاری جهاد دانشگاهی جهت مساعدت به توانمندسازی جامعه هدف این مرکز گفت: با توجه به دوره‌های کاربردی و پکیج‌های متنوع و کاربردی طراحی شده در جهاد دانشگاهی قم امکان بهره مندی اعضای مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری با ایجاد یک فرآیند منظم و دقیق وجود دارد.

یاسر شریفی مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در استان قم گفت: جامعه هدف مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری باید ارزیابی دقیقی از مهارت‌های این افراد صورت بگیرد و مهارت‌های کوتاه مدت و اشتغال  محور و کاربردی که به سرمایه اندک برای شروع کسب و کار نیاز داشته باشد برای این افراد در نظر گرفته شود و زمینه همکاری در حوزه توانمندسازی‌های اقتصادی و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های شغل محور برای استفاده اعضای این مرکز وجود دارد.

لازم به ذکر است فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و ضرورت پیشگیری این بیماری‌ها و همکاری در برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و اعلام ظرفیت‌های شغلی از موارد مورد تفاهم  این جلسه بود که مقرر شد در جلسات بعد پیگری و اجرایی شود.

کلید واژه ها: مرکز مشاوره بیماری های رفتاری


نظر شما :