دانشجویان حضور جهاد را حس کنند

۰۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۵۸ کد : ۲۲۸۸ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۲۰۱۵
دکتر محمد حیدری رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم به همراه جمعی از معاونین روز دوشنبه ۹ مهر ماه با حضور در دفتر معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان قم با وی دیدار و گفتگو کرد.
دانشجویان حضور جهاد را حس کنند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم دکتر حیدری در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر از زحمات دکتر حکیم الهی معاون دانشجویی فرهنگی پیشین دانشگاه علوم پزشکی قم انتصاب دکتر محبی را به این سمت تبریک گفت.

رئیس جهاددانشگاهی استان قم به معرفی جهاددانشگاهی و بازگویی فعالیت های اساسی این نهاد انقلابی از آغاز تاسیس پرداخت و افزود: شعب جهاددانشگاهی در همان سال های آغازین فعالیت جهاددانگشاهی در تمام دانشگاه های کشور تاسیس شد و چون قم در آن زمان جزء استان مرکزی بود شعبه جهاددانشگاهی در دانشگاه های اراک تاسیس شد.

حیدری با اشاره سابقه همکاری مشترک و تجارب موفق همکاری بین دو نهاد علمی گفت: جهاددانشگاهی قم در دانشگاه های معتبر استان به جز دانشگاه علوم پزشکی شعبه دارد و این در حالی است که فعالیت اصلی جهاددانشگاهی استان قم در زمینه علوم پزشکی است.

وی در ادامه تاکید کرد تاسیس شعبه جهاددانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی نه تنها باری بر دوش دانشگاه نخواهد داشت بلکه باعث بالندگی بیشتر دانشجویان و دانشگاه خواهد شد.

علی حسینی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم نیز در ادامه این دیدار به معرفی فعالیت های این معاونت و بخش های مختلف آن پرداخت و گفت: فعالیت های دانشجویی در دانشگاه ها مستلزم داشتن مهارت هایی است که در دانشگاه آموزش داده نمی شود و جهاددانشگاهی این مهارت ها را بصورت رایگان یا با دریافت حد اقل هزینه به دانشجویان می آموزد.

دکتر سیامک محبی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان قم نیز در این دیدار گفت: 2200 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند و خلاء وجود نهادی مثل جهاددانشگاهی بین دانشجویان احساس می شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم اختصاص فضای مناسب برای تاسیس شعبه جهاددانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی افزود: نگاه دانشگاه به جهاد به عنوان یک رقیب نیست بلکه مشتاقیم بتوانیم هم افزایی و همکاری های مناسبی با هم داشته باشیم.

محبی افزود برنامه های فرهنگی باید با دید مشترک و با هماهنگی متقابل تنظیم شود تا هم افزایی بیشتری صورت پذیرد و دانشجویان باید حضور جهاد را حس کنند.

وی ادامه داد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی با دانشجویان دیگر دانشگاه ها تفاوت دارند و باید برنامه های دقیق تری برای این دانشجویان پیشبینی شود.

دکتر محبی در پایان ضمن اعلام موافقت با نگاه جهاددانشگاهی به مقوله فرهنگ و پژوهش در دانشگاه گفت: دانشجویان تشنه پژوهش هستند و جهاددانشگاهی می تواند در رفع این نیاز دانشجویان سازنده و تاثیرگذار باشد.

کلید واژه ها: علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شعب جهاددانشگاهی معاونت فرهنگی


نظر شما :