گسترش همکاری های دانشگاه آزاد و جهاددانشگاهی واحد استان قم

۰۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۸ کد : ۲۲۷۶ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۲۳۸۱
دکتر محمد حیدری رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم به همراه جمعی از معاونین و مدیران روز یکشنبه ۸ مهر ماه با حضور در دفتر معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان قم با وی دیدار و گفتگو کرد.
گسترش همکاری های دانشگاه آزاد و جهاددانشگاهی واحد استان قم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم در این دیدار دو طرف بر لزوم  گسترش همکاری های مشترک بین دو نهاد علمی تاکید کردند.

رئیس جهاددانشگاهی استان قم در ابتدای این دیدار با اشاره به مغفول ماندن موضوع پژوهش بین مسئولین گفت: اکثر مسئولین اهمیت کمی برای پژوهش قائل هستند و آن دسته که حمایت میکنند یا شخصاً به پژوهش علاقه دارند و یا با حمایت از پژوهش و کمک به تبدیل ایده به محصول در صدد ایجاد روحیه و انگیزه برای دیگران و بخش خصوصی هستند.

وی ادامه داد جهاددانشگاهی در ابتدای تاسیس در سه زمینه پژوهش، آموزش و فرهنگ در دانشگاه ها ماموریت یافت و ارائه خدمت به دانشجویان در این سه زمینه از وظایف اصلی جهاددانشگاهی است.

در ادامه این دیدار علی حسینی سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی قم نیز به طراحی دوره ها و پکیج های آموزشی ویژه دانشجویان توسط این معاونت اشاره کرد و گفت: دوره های آموزشی طراحی شده در حوزه های فنی مهندسی و فناوری اطلاعات با شروع ترم تحصیلی دانشجویان ارائه خواهد شد و دانشجو در پایان سال تحصیلی همزمان با فراغت از تحصیل، مهارت و مدرک لازم برای ورود به بازار کار را بدست آورده و میتواند راهی بازار کار شود.

حسینی گفت: مرکز آموزش زبان های خارجی جهاددانشگاهی واحد استان قم تنها دارنده مجوز برگزاری آزمون تافل در استان است و جهاددانشگاهی می تواند با همکاری دانشگاه آزاد دوره های ویژه آمادگی دانشجویان برای آزمون تافل برگزار کند.

همچنین محمد رستمی مدیر اداره نظارت و ارزشیابی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان قم در این دیدار به آمار 12 هزار فراگیر این واحد در سال گذشته اشاره کرد و افزود برخی دوره های آموزشی تخصصی صرفا در جهاددانشگاهی برگزار می شود که از آن جمله می توان به دوره های ارتقاء پایه نظام مهندسی و دوره های تربیت مربی و مدیر مهدهای کودک اشاره کرد.

وی در ادامه به  معرفی مراکز آموزشی چهارگانه جهاددانشگاهی استان قم پرداخت و گفت: جهاددانشگاهی دوره های آموزشی کوتاه مدت را در مراکز آموزشی علوم انسانی، علوم پزشکی، زبان های خارجی و فناوری اطلاعات در سطح شهر برگزار می کند و می تواند با همکاری دانشگاه آزاد استان قم دوره های آموزشی پژوهش محور برگزار کند و کیفیت آموزش را افزایش دهد.

در ادامه این دیدار هدی فضائلی مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی گفت: سه گروه پژوهشی در جهاددانشگاهی استان قم فعالیت می‌کنند که با توجه به در دسترس بودن نمونه های آزمایشگاهی و مجهز بودن آزمایشگاه های این نهاد انقلابی با سرعت زیاد روبه پیشرفت درحال حرکت هستند.

فظائلی افزود جهاددانشگاهی با در اختیار داشتن امکانات کافی برای پذیرش پژوهشگران جوان می‌تواند میزبان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان قم باشد.

دکتر محبوبه سادات شریف معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز در ادامه این نشست ضمن استقبال از همکاری با جهاد دانشگاهی عنوان کرد: بزرگترین معضل دانشجویان در دانشگاه اشتغال است و از وظایف ماست که مهارت های دانشجویان را تقویت کنیم تا احساس توانمندی و استقلال را در دانشجویان متبلور سازیم.

وی ادامه داد: ظرفیت های زیادی در جهاددانشگاهی وجود دارد که در دانشگاه نیست و همچنین دانشگاه نیز ظرفیت هایی دارد که جهاددانشگاهی می‌تواند از آن استفاده کند.

دکتر شریف افزود معضل بی کاری باعث ناهنجاری های اجتماعی می‌شود و باید کمک کنیم این مشکل در دانشگاه مرتفع شود.

در پایان این دیدار دکتر محسن زاده مدیر پژوهشی دانشگاه آزاد قم نیز با استقبال از همکاری دانشگاه آزاد با جهاددانشگاهی گفت: نتیجه دروس تئوری و نظری که در کلاس ها تدریس می شود بطور دقیق در آزمایشگاه دیده نمی شود و این مثالی برای عملکرد دانشگاه و جهاددانشگاهی است. نقش جهاد عملی کردن تئوری های آموزش داده شده در دانشگاه برای ایجاد اشتغال است.

محسن زاده عنوان کرد اگر هدف خدا و تعالی بشر باشد کار خوب پیش می‌رود در غیر این صورت کار در جایی گره می خورد.

وی گفت: برگزاری کارگاه ها و همایش های تخصصی در سطح دانشگاه، پذیرش ایده های پرورش داده شده در جهاددانشگاهی در مرکز رشد دانشگاه و همایش ها و رویدادهای علمی در سطح استان از دیگر زمینه های همکاری دانشگاه و جهاددانشگاهی خواهد یود.

کلید واژه ها: شعب جهاددانشگاهی تفاهم نامه دانشگاه آزاد معاونت پژوهشی


نظر شما :