کتاب «نوآوری اجتماعی دیجیتال» منتشر شد

۰۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۵۲ کد : ۱۵۴۹۵ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۸۶۱
«نوآوری اجتماعی دیجیتال؛ مفاهیم، کاربردها و آینده پیش‌رو» توسط انتشارات جهاددانشگاهی قم منتشر شد.
کتاب «نوآوری اجتماعی دیجیتال» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، "نوآوری اجتماعی دیجیتال" توسط دکتر سید محمد باقر جعفری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، مجتبی بهرامی گرو و زهرا ساجدی ترجمه شده است.

کتاب حاضر ترجمه کتاب "چه آینده‌ای پیش روی نوآوری اجتماعی دیجیتال است؟ درک پتانسیل مردم و فناوری برای غلبه بر چالش‌های اجتماعی" نوشته مت استوکس، پیتر بک و توبی بیکر منتشر شده توسط کمیسیون اروپایی در سال 2017 است. 

این کتاب قصد دارد با نگاهی دقیق به موارد مذکور، جنبه‌های مختلف انقلاب نوآوری اجتماعی دیجیتال را بررسی و آن را به نهادها و کسب و کارهای ایرانی معرفی کند. 

در این کتاب مفاهیم و همچنین تجارب کشورهای اروپایی در این زمینه بررسی شده و موفقیت‌های بدست آمده به همراه مسائل و مشکلات آن بررسی می‌شود.

این کتاب از سه بخش اصلی تشکیل شده است که بخش اول به توضیح و تفسیر نوآوری اجتماعی دیجیتال و تعریف آن در اروپا می‌پردازد. بخش دو به مقایسه پیشرفت و روندهای نوآوری اجتماعی دیجیتال در کشورهای مختلف اروپا اختصاص دارد و بخش سوم به روشی دقیق، عوامل موفقیت و یا عدم موفقیت نوآوری اجتماعی دیجیتال را با آوردن نمونه‌هایی از سراسر اروپا بررسی می‌کند.

در پایان بخش سوم کتاب، یک راهنمای عملی قرار دارد که نوآوران و علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند قبل از آغاز فعالیت به صورت حرفه‌ای با کمک این راهنمایی‌ها، مسیر خود را برای رسیدن به رشد سنجیده و در جهت پیشبرد نوآوری خود، نقاط  ضعف و قوت را تشخیص دهند.

گفتنی است انتشارات جهاددانشگاهی قم در سال جاری آثاری از جمله  "اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)"،  "دیباچه ای بر مردم سالاری دینی و توسعه سیاسی" و "مسئولیت اجتماعی دانشگاه" را منتشر کرده است.

 

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :