دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران مقاله نویسی آموختند

۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۴ کد : ۱۴۹۴۵ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۹۶۵
کارگاه مقاله نویسی حقوقی در راستای سلسله کارگاه های توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان روز سه شنبه ۲۶ آذرماه برای دانشجویان رشته حقوق پردیس فارابی دانشگاه تهران در تالار دکتر الماسی دانشکده حقوق برگزار شد.
دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران مقاله نویسی آموختند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر عالی پور، عضو هیئت عملی پردیس فارابی دانشگاه تهران و مدرس کارگاه مقاله نویسی حقوقی در این کارگاه گفت: امروزه برای بسیاری از کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی و عضویت در هئیت علمی دانشگاهها و موسسات پژوهشی را دارند، فرا گرفتن هنر مقاله نویسی به خصوص مقاله های علمی پژوهشی و ISI می تواند نقش بسیار مهمی در بالا بردن شانس پذیرش آنها داشته باشد.

عالی پورگفت: نوشتن و نویسندگی یک دانشجو پادزهری بر شیوه غلط آموزش در کشور ایران است و هنگامی که یک دانشجو بتواند آنچه را که در ذهن دارد را به قلم آورد، در این صورت دانشجو در بستر صحیح آموزش قرار گرفته است و فضایی که به نادرستی برای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ترسیم شده، بهم می خورد.

وی در ادامه بیان کرد: آن چیزی که در درجه اول در نگارش مقاله می بایست به آن توجه کرد، علاقه نسبت به موضوعی هست که قصد نگارش مقاله در مورد آن را داریم.  بنابراین ابتدا می بایست علاقه خود را در یکی از حوزه  های حقوق، سپس علاقه نسبت به موضوع و سپس علاقه نسبت به عنوان مشخص شود. عنوان مقاله می بایست خاص باشد هرچند تکراری باشد و در یک چارچوب خاص عنوان، مقاله نوشته شود. بنابراین تنها ارزش عنوان مقاله، این است که خاص باشد.

مدرس کارگاه مقاله نویسی حقوقی افزود: اگر مقدمه به خوبی نوشته شود نشان دهنده جذابیت مقاله می باشد. مقدمه دارای دو ویژگی مهم می باشد: اول اینکه مقدمه تنها جایی است که دانشجو می تواند از الفاظ و واژه های ادبی استفاده کند و دومین ویژگی مقدمه این است که برخلاف متن، ارجاع محور نیست. مقدمه در واقع قلم نویسنده است و نباید ارجاع در مقدمه باشد.

وی با اشاره به این که بیان مساله، اصلی ترین قسمت مقدمه است گفتک بیان مساله طرح جملات خبری با خروجی سؤالی است. طرح مساله به زبان ساده یعنی بیان مجهولات و دغدغه های نگارنده مقاله نیست به عنوان مقاله می باشد بدون آن که نتیجه گیری کند پاسخ داده شود و تنها خواننده را با خواندن آن تشنه می کنید.

عالی پور گفت: نتیجه گیری بخش پایانی مقاله است. نتیجه گیری در واقع پاسخ نهایی و قطعی به سوالات مطرح شده در بیان مساله می باشد.

کلید واژه ها: سلسله کارگاه های توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان


نظر شما :