نمی‌توانیم مثل چهل سال گذشته آزمون و خطا داشته باشیم

۰۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۵ کد : ۱۱۰۳۷ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۲۲۶
نویسنده خبر: علی شریعتی
رییس جهاد دانشگاهی واحد قم گفت: گام دوم انقلاب آغاز شده است و با این هجمه‌ای که رخ داده است نمی توانیم مثل چهل سال گذشته آزمون و خطا داشته باشیم، امروز باید هوشیارانه وارد این جریان شویم.
نمی‌توانیم مثل چهل سال گذشته آزمون و خطا داشته باشیم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، دکتر محمد حیدری در نشست هیأت اندیشه ورز تببین بیانیه گام دوم که صبح امروز در جهاد دانشگاهی قم برگزار شد، گفت: زمانی که بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری صادر شد، ایشان تاکید داشتند که این بیانیه با سایر بیانیه‌ها و منشورهای دیگر تفاوت دارد، زیرا روی همه‌ی فرازهای آن به دقت کار شده و همه این فرازها مورد نظارت و حساسیت ایشان بوده است.

وی ادامه داد: تبیین این بیانیه بسیار مهم است، پس از صدور این بیانیه جوششی در میان دستگاه ها و نهادها ایجاد شد که امیدواریم این مفاد به جامعه رسانده شود.

رییس جهاد دانشگاهی قم عنوان کرد: جهاد دانشگاهی همچون همه دستگاه ها این دغدغه تبیین بیانیه گام دوم را دارد، به همین دلیل به کنکاش این مقوله پرداخته و در همین زمینه نیز جلسات متعددی برگزار کرده است، در همین راستا تصمیم بر ورود  با قدرت دراین زمینه داریم.

حیدری با اشاره به اهمیت جوانان در بیانیه گام دوم گفت: طرح جامعی  در زمینه برگزاری چند نشست با حضور صاحب‌نظران و با هدف تبیین بیانیه گام دوم آماده شد و به تصویب شورای عمومی استان رسید، بدین‌صورت که پیش ازبرگزاری نشست های اصلی، پیش نشست هایی را در همان موضوع برگزار کنیم و در ادامه به نشر این مباحث و اجرای مفاد بیانیه بپردازیم.

 

هیئت اندیشه‌ورز؛ بستری مناسب برای نقد و بررسی

وی ادامه داد: برگزاری هیئت اندیشه ورز از رویه های فعال در جهاد دانشگاهی است که سعی می کنیم در این نشست ها طرح‌ها مورد نقد و بحث و بررسی همه جانبه قرار گیرد.

حیدری بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی  موجب شکل‌گیری شور و هیجان خوبی در استان شد، اما خوشبختانه از تعجیل های بی مورد نیز جلوگیری شد، هم‌چنین طرح های مختلف برای انتخاب بهترین طرح‌ها مورد بررسی قرارگرفت، جهاد دانشگاهی نیز یک طرح جامع را ارائه کرد و تصمیم بر آن شد که این بیانیه فازبندی شده و به صورت گام به گام تبیین شود.

 

لزوم هماهنگی برای جلوگیری از موازی‌کاری

رییس جهاد دانشگاهی استان قم درخصوص نحوه اجرای طرح‌ها عنوان کرد: در اجرای چنین طرح هایی باید فعالیت‌ها به صورت هماهنگ انجام شود تا نقیض یک دیگر نبوده و از موازی کاری جلوگیری شود، گام دوم انقلاب آغاز شده است و با این هجمه‌ای که رخ داده است نمی توانیم مثل چهل سال گذشته آزمون و خطا داشته باشیم، امروز باید هوشیارانه وارد این جریان شویم و بدانیم که در زمینه‌هایی هم‌چون اقتصاد،عزت ملی و روابط خارجی  به چه سمتی می رویم.

وی ادامه داد: در ابتدا باید مصداق و ماهیت این بیانیه برای تصمیم سازان و فرهنگ سازان در این عرصه تبیین شود وجمع بندی این مباحث را باید در هیأت اندیشه ورز شورای عمومی استان مطرح شود و در نهایت درخصوص نحوه فعالیت‌ها تصمیم‌گیری شود.
 

کلید واژه ها: گام دوم انقلاب اسلامی


نظر شما :